NOREMAT: bezpiecznie, komfortowo, efektywnie

NOREMAT: bezpiecznie, komfortowo, efektywnie

Już niemal 40 lat francuska firma rodzinna Noremat opracowuje i produkuje zaawansowane rozwiązania do utrzymania poboczy drogowych, kształtowania krajobrazu i przetwarzania odpadów zielonych. Jej misją jest nadawanie różnym rodzajom sprzętu unikatowych cech, które w wymierny sposób przyczyniają się do osiągania większych zysków z prowadzonej działalności. Przyjęta strategia wpisuje się w nazwę przedsiębiorstwa, pochodzącą od hasła NOuvelle REntabilité du MATériel, czyli NOwa REntowność MATeriału.

Firma Noremat powstała w 1981 r. Od samego początku intensywnie rozwija się i systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają pracę i sprawiają, że jest o wiele wydajniejsza. Należy do ścisłego grona najbardziej uznanych światowych producentów kosiarek i maszyn do utrzymania dróg. Oferowany przez Noremat sprzęt znajduje zastosowanie na wszystkich kontynentach, choć największą popularnością cieszy się w rozwiniętych krajach, które przykładają dużą uwagę nie tylko do jakości świadczonych usług, ale również komfortu i bezpieczeństwa pracy operatora. Chcąc zapewnić maksymalnie wysoki standard utrzymania wszystkich krajowych autostrad, dróg ekspresowych oraz lokalnych, z rozwiązań firmy korzysta m.in. francuski rząd, co dodatkowo świadczy o jakości, niezawodności i zaufaniu, którym cieszą się produkty Noremat.

Dzięki kołom umieszczonym w „narożach” podwozia i zamontowaniu wysięgnika tuż za kabiną, wielozadaniowy pojazd VSV charakteryzuje się znakomitą stabilnością.

Panoramiczny widok

W 2012 r. powstał pierwszy pojazd wielozadaniowy VSV. To konstrukcja opracowana przez profesjonalistów dla profesjonalistów zajmujących się utrzymaniem dróg i poboczy, od której wymaga się wysokiej dokładności i wydajności. Wyróżnia ją wysunięta do przodu, w całości przeszklona kabina, zapewniająca operatorowi doskonałą widoczność na osprzęt i najbliższe otoczenie. Zastosowano w niej dodatkowe wygłuszenie, dzięki któremu poziom hałasu we wnętrzu wynosi zaledwie 63 dB. Ma to duży wpływ na ograniczenie zmęczenia operatora po kilku godzinach pracy i oczywiście jego koncentrację. W pełni intuicyjny system sterowania umożliwia efektywną obsługę nawet kilku urządzeń jednocześnie, eliminując konieczność dodatkowych przejazdów. W kabinie znajduję się drugi fotel – pomocnika, który przebywa we wnętrzu w równie komfortowych warunkach, co sam operator.

Bez przypadku

W pojeździe VSV każde rozwiązanie ma swoje uzasadnienie. Koła o jednakowej średnicy zostały umieszczone w „narożach” jednoczłonowego podwozia, zapewniając pewne prowadzenie i odpowiednie „podparcie” pojazdu w różnych warunkach. Wysięgnik znajduje się tuż za kabiną, co z jednej strony obniża środek ciężkości, natomiast z drugiej – gwarantuje właściwy rozkład masy między przednią i tylną osią. Pozwala to na stosowanie ciężkiego osprzętu daleko wysuniętego poza obrys pojazdu, bez obaw o utratę stabilności. Wysięgnik umieszczony bezpośrednio za kabiną sprawia dodatkowo, że narzędzie robocze cały czas znajduje się w zasięgu wzroku operatora i tym samym łatwiej kontrolować jego ruchy. Znakomicie jest też widoczny przedni osprzęt, m.in. dzięki dużej, wypukłej szybie czołowej.

Narzędzie robocze zamontowane na ramieniu wysięgnikowym znajduje się na wysokości kabiny, co w znaczący sposób ułatwia jego obserwację bez konieczności odwracania głowy do tyłu.

W pojazdach VSV są stosowane jednostki Perkins 4,4 dm3 z turbodoładowaniem, zapewniające moc od 116 do 149 KM. System sterowania silnikiem dobiera automatycznie taki tryb pracy, aby maszyna cały czas dysponowała odpowiednimi osiągami, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Wpływ na zmniejszenie kosztów eksploatacji, ale także na zużycie ogumienia ma również możliwość przełączania napędu na cztery koła lub tylko tylną oś.

Nieograniczone możliwości

Trzy niezależne obwody hydrauliczne o dużej wydajności pozwalają przyspieszyć dotychczas wykonywane czynności, które wymagały zastosowania trzech różnych maszyn, a co za tym idzie zminimalizować koszty pracy. Najpopularniejszym zestawem narzędzi wykorzystywanym na pojeździe VSV jest kosiarka bijakowa montowana z przodu (ma możliwość przesuwu bocznego), która współpracuje z drugą głowicą umieszczoną na ramieniu wysięgnikowym. Z tyłu natomiast – na specjalnej przyczepie – znajduje się ssawa odbierająca skoszoną trawę i zarośla. Materiał ten jest gromadzony w zamkniętym kontenerze podhakowym o pojemności zapewniającej długą i wydajną pracę. Zamiast przedniej głowicy koszącej może być zamontowany np. pług do odśnieżania albo zamiatarka, natomiast na ramieniu wysięgnikowym – szczotka do mycia znaków. Tylna platforma jest idealnym miejscem do montażu skrzyni ładunkowej albo posypywarki. Dzięki temu pojazd VSV może być wykorzystywany przez wszystkie pory roku do bardzo wielu zadań. Firma Noremat każde zamówienie traktuje indywidualnie, tak aby konkretny egzemplarz odpowiadał indywidualnym preferencjom i potrzebom przyszłego użytkownika.

Napęd na obie osie i trzy niezależne obwody hydrauliczne pozwalają na wykorzystywanie pojazdu VSV przez cały rok do bardzo wielu zadań.

Firma Komunalny.pl razem z firmą Noremat, ambasadą Francji oraz GDDKiA rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię popularyzacji i wdrażania na polski rynek unikatowych pojazdów VSV. Jej celem jest polepszenie bezpieczeństwa i komfortu pracy osób bezpośrednio związanych z utrzymaniem dróg i autostrad, zwiększenie efektywności i jakości usług świadczonych przez podmioty specjalizujące się w takiej działalności oraz ułatwienie dostępu do nowoczesnej techniki komunalnej.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.