TERBERG Olympus z wrzutnikiem EUROMAX – jedna śmieciarka, wiele możliwości

TERBERG Olympus z wrzutnikiem EUROMAX – jedna śmieciarka, wiele możliwości

Śmieciarki przystosowane do opróżniania najpopularniejszych pojemników z zakresu 120­‑1200 l w przypadku większości zastosowań są wystarczające, ale zdarzają się regiony, w których zachodzi potrzeba skorzystania z bardziej wszechstronnego pojazdu, umożliwiającego obsługę kontenerów o pojemności liczonej w metrach sześciennych. Znakomitym rozwiązaniem dla takich aplikacji może być nowy produkt firmy Terberg Matec Polska.

 Oferowana od wielu lat przez spółkę Terberg Matec Polska zabudowa Olympus z wrzutnikami OmniTrade, OmniDeka lub OmniDel jest dobrze znana i ceniona przez polskie przedsiębiorstwa komunalne, ale możliwości takich zestawów kończą się na obsłudze pojemników maksymalnie 1200­‑litrowych. Wychodząc naprzeciw coraz większym wymaganiom i potrzebom klientów, uzupełniono więc gamę produktów o kolejny, jeszcze bardziej uniwersalny wrzutnik o nazwie EuroMax. Nowe urządzenie jest przystosowane do opróżniania pojemników zgodnych z normą EN 840 (od 120 do 1600 l), ale również do pojemników typu „U” spełniających normę EN 12574­‑1, o pojemnościach 2,5 oraz 5 m3 i maksymalnej masie 2000 kg. Dzięki temu zabudowa z wrzutnikiem EuroMax świetnie sprawdzi się w miejscach o dużym zróżnicowaniu pojemników, zarówno na obszarach mieszkalnych, jak i przemysłowych.

Urządzenie załadunkowe EuroMax jest sterowane ręcznie. Czas pełnego cyklu pracy w przypadku kontenerów 2,5/5 m3 wynosi 23 s. Duży kąt przechyłu w skrajnej pozycji zapewnia całkowite opróżnienie pojemnika.

Sterowanie unikatowym wrzutnikiem jest niezwykle proste i intuicyjne. Odbywa się za pomocą paneli sterujących umieszczonych po obu stronach zabudowy. Urządzenie EuroMax jest wyposażone w grzebień załadunkowy oraz ramiona DIN do pojemników 2­‑ i 4­‑kołowych, zapożyczone z bardzo dobrze znanego wrzutnika manualnego OmniTrade. Opróżnianie kontenerów o pojemności 2,5 oraz 5 m3 odbywa się natomiast za pomocą specjalnie zaprojektowanych, długich ramion. W pozycji transportowej są one ustawiane do pionu i nie wystają poza obrys śmieciarki. Ciekawym rozwiązaniem jest też hydraulicznie sterowana tylna burta załadunkowa. Gdy jest zamknięta jej górna krawędź znajduje się na wysokości 1600 mm, natomiast po opuszczeniu ta wartość spada do 1000 mm, co w znaczący sposób ułatwia ręczne wrzucanie odpadów w workach, kartonów itp. Czas cyklu pracy wrzutnika dla pojemników 2­‑kołowych wynosi 7 s, natomiast w przypadku 4­‑kołowych od 10 do 23 s.

Ramiona do obsługi kontenerów są składane do pionu i w żaden sposób nie utrudniają ładowaczom korzystania ze stopni. Burta załadunkowa opuszcza się na wysokość 1 m, ułatwiając ręczny załadunek odpadów.

Tylnozaładowcze urządzenie EuroMax może być połączone z zabudowami Olympus o pojemności od 17,5 do aż 28,4 m3. Takie konstrukcje są montowane na 2­‑, 3­‑ i 4­‑osiowych podwoziach dowolnej marki, o DMC w zakresie 26­‑32 t i rozstawie osi od 4000 do 6400 mm.

Urządzenie załadunkowe to klasyczny Olympus ze specjalnie przeprojektowanym odwłokiem o pojemności 2,8 m3, pozbawionym dachu oraz mostka świetlnego, co znacznie obniża wysokość zabudowy. Dzięki temu kierowca nie musi obawiać się uszkodzeń oświetlenia w wyniku np. kontaktu z gałęziami. Stopień zagęszczania odpadów 1:6 zapewnia użytkownikowi maksymalne wykorzystanie dostępnej ładowności i pojemności skrzyni. W momencie wyładunku odpadów płyta oporowa wysuwa się poza obrys skrzyni, gwarantując całkowite opróżnienie śmieciarki, a przy zamykaniu odwłoka następuje jej automatycznie cofnięcie, co zapobiega przypadkowej kolizji obu elementów. Tak samo jak w przypadku typowej zabudowy Olympus, płytą oraz odwłokiem można sterować zarówno z kabiny, jak też stojąc na zewnątrz pojazdu. Standardowe wyposażenie obejmuje też drzwiczki rewizyjne, które ułatwiają prace konserwacyjne, np. mycie wnętrza skrzyni czy smarowanie prowadnic płyty wypychającej. Cała zabudowa jest wykonana z wysokogatunkowej, trudnościeralnej stali, co zapewnia możliwość dużego obciążenia użytkowego. Znakomicie koresponduje to ze wszystkimi zastosowanymi podzespołami, które zaprojektowano z myślą o wieloletniej i intensywnej eksploatacji.

Leave a Reply

Your email address will not be published.