Pierwszy polski elektryczny mini truck o DMC 3,5 t

Pierwszy polski elektryczny mini truck o DMC 3,5 t

Jeden z najdłużej działających na świecie producentów pojazdów elektrycznych, firma MELEX Sp. z o.o. z Mielca, z sukcesem zakończyła prace związane z powstaniem N.TRUCK­‑a. Modułowy pojazd elektryczny o DMC 3,5 t idealnie wpisuje się w potrzeby branży komunalnej. Dlaczego? Potrafi znacznie więcej niż zwykły środek transportu: możliwość zastosowania różnorodnego osprzętu pozwala N­‑TRUCK­‑owi zmienić się w pojazd do zadań specjalnych.

Wyposażony w baterie litowo‑jonowe N.TRUCK dysponuje ładownością 2 t, czyli dwa razy większą niż dotychczas produkowane przez firmę z Mielca pojazdy czy samochody dostawcze znanych marek. Nowy model osiąga prędkość do 70 km/h i jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu dystans przekraczający 150 km, co umożliwia pracę pojazdu przez całą dobę. Poza brakiem emisji spalin bardzo ważną zaletą N.TRUCK­‑a jest jego lekka konstrukcja i niewielkie rozmiary. Dzięki szerokości do 1500 mm i promieniowi zawracania od 4,9 do 5,9 m (zależnie od rozstawu osi) może się on sprawnie poruszać w wąskich uliczkach, ścisłych centrach miast czy na starówkach. Zerowa emisja zanieczyszczeń i cichy napęd rozszerza ponadto jego zastosowanie o strefy zamknięte dla pojazdów spalinowych, miejsca wrażliwe na hałas, a także wnętrza hal magazynowych, gdzie liczy się zarówno dobra zwrotność, jak i brak spalin. 

Znaczny prześwit i krótki zwis przedni zapewniają odpowiednie właściwości terenowe, co pozwala na bezpośredni dojazd w miejsce pracy, np. pokonując krawężnik. N.TRUCK ma standardowo napęd na przednią oś, natomiast opcjonalnie jest dostępny w wersji 4×4. Przestronna kabina z ergonomicznie rozmieszczonymi przyrządami gwarantuje wysoki komfort, a duże przeszklenia znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach, ułatwiając manewrowanie w ograniczonej przestrzeni. Bezpieczeństwo pojazdu zwiększają ponadto 3­‑punktowe, zintegrowane z fotelami pasy bezwładnościowe, solidna konstrukcja „klatki” kabiny oraz hamulce tarczowe przy obu osiach.

Niska platforma umożliwia montaż zabudów o większej kubaturze, ale ma też wpływ na wysokość progu załadunkowego, która jest szczególnie istotna przy ręcznym załadunku i rozładunku pojazdu. Taka konstrukcja charakteryzuje się też niższym położeniem środka ciężkości, polepszając stabilność ciężarówki, zwłaszcza z wysoką zabudową.

Nowy model łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb poprzez możliwość wyposażenia go w specjalistyczny osprzęt. Dzięki temu N.TRUCK znajdzie dla siebie pracę przez 365 dni w roku. Wiosną będzie pomocny przy zamiataniu ulic czy alejek po zastosowaniu szczotki walcowej, latem przy utrzymaniu zieleni, jesienią przy zbieraniu liści, a zimą przy odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi po zamontowaniu pługa i posypywarki. Mobilny system hydroforowy można wykorzystać do dezynfekcji, a także mycia znaków drogowych, słupków czy ławek w parku, jak również podlewania. Przez wszystkie pory roku będzie też znakomitym rozwiązaniem do odbioru odpadów, np. w obsłudze osiedli z gęstą zabudową.

Produkcja seryjna i sprzedaż modeli z linii N.TRUCK jest zaplanowana na początek 2021 r. Będą dostępne dwie wersje: średnia z rozstawem osi 2500 mm i długa z rozstawem osi 3000 mm. Modułowa budowa umożliwi montaż różnych zabudów, zapewniając szeroki wachlarz zastosowań pojazdu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.