Transport jest często postrzegany jako przeszkoda do poprawy wydajności, jednak dla grupy JOSKIN jest on codziennym źródłem inspiracji. Z biegiem lat firma uczyniła z niego swoją specjalność i opracowała kompletną ofertę pojazdów łączących w sobie opłacalność, bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Przyczepy hakowe Cargo‑LIFT do kontenerów (i nie tylko) są tego doskonałym przykładem.
Przewożenie kontenerów, narzędzi lub materiałów jest nieuniknionym etapem podczas wykonywania wszelkich robót i wymaga użycia odpowiedniego sprzętu. Na coraz droższym i coraz bardziej wymagającym rynku przedsiębiorcy muszą wybierać najbardziej opłacalne rozwiązania, dążąc do maksymalnej wszechstronności. Z myślą o tym zaprojektowano przyczepy hakowe Cargo‑LIFT. Są one przeznaczone dla użytkowników poszukujących profesjonalnego rozwiązania w dobrej cenie, umożliwiającego uzyskanie maksymalnej wydajności zarówno na drogach, jak również na nawierzchniach nieutwardzonych oraz na składowiskach odpadów. W tym celu konstrukcja pojazdów opiera się na doskonałym połączeniu wytrzymałego haka do podnoszenia ładunków i solidnego podwozia terenowego. Przemyślane zintegrowanie tych dwóch elementów pozwala uzyskać znacznie mniejszą wysokość załadunku niż w przypadku samochodu ciężarowego, co przekłada się na większą stabilność i bezpieczeństwo transportu.
Aby pojazdy serii Cargo‑LIFT jak najlepiej odpowiadały różnym potrzebom, występują one w kilku wersjach. Do wyboru są odmiany 2‑ i 3‑osiowe, z udźwigiem od 8 do 30 t. Dzięki temu znakomicie nadają się do transportu kontenerów, zbiorników asenizacyjnych, platform lub maszyn o długości w zakresie 3‑7,45 m.
Zwarta konstrukcja
Niezależnie od modelu, przyczepy Cargo‑LIFT mają zwartą i solidną konstrukcję, z europejską homologacją. Są wyposażone w wysięgnik teleskopowy (oprócz modelu 8 t, w którym jest on tylko przegubowy) z przykręcanym hakiem wykonanym z wysokowytrzymałej stali. Wysięgnik o takiej budowie zapewnia większą uniwersalność pojazdu, ponieważ może on współpracować z kontenerami o różnej długości. Kontenery są blokowane za pomocą mocnych haków hydraulicznych, pewnie unieruchamiając przewożony ładunek nawet na nierównym terenie.
Wszystkie przyczepy hakowe Cargo‑LIFT mają wąski dyszel, co pozwala na duży kąt skrętu zestawu, a tym samym zapewnia lepszą zwrotność. Ponadto dyszel jest wyposażony w zawieszenie oleopneumtyczne (opcja w modelach 8, 12 i 14 t), które nie tylko skutecznie amortyzuje wstrząsy, ale także umożliwia zmianę nachylenia ramy dla zwiększenia siły podnoszenia. W tym samym celu w pojazdach od 18 t wzwyż standardowo jest montowany siłownik wspomagający wywrót, który ułatwia i przyspiesza załadunek kontenerów, gwarantując maksymalną wydajność.
Każda przyczepa Cargo‑LIFT jest bardzo łatwa w obsłudze, przy czym modele do 14 t są sterowane bezpośrednio z ciągnika (trzy linie dwukierunkowe), a począwszy od 18 t mają pełne sterowanie elektrohydrauliczne za pomocą sterownika w kabinie. Wszystkie maszyny są wyposażone w hydrauliczne zabezpieczenie każdego ruchu haka, zapobiegając jakimkolwiek błędom podczas obsługi.
Idealne narzędzie do najtrudniejszych zadań
Przyczepy hakowe Joskin mogą być wykorzystywane do najcięższych zadań. Z myślą o takich zastosowaniach opracowano modele 3‑osiowe (22 i 30 t). Już w podstawowej wersji mają one hydrauliczne zawieszenie osi, dwie osie skrętne (pierwszą i trzecią) oraz układ hydrauliczny typu load‑sensing (wyczuwający obciążenie). Model T30 jest wyposażony w koła o szerokości 600 mm, ale dzięki wąskiej ramie cały pojazd nie przekracza dopuszczalnej szerokości 2,55 m. Takie ogumienie ogranicza naciski jednostkowe na podłoże i zapobiega zapadaniu się pojazdu w grząskim terenie.
Jak zawsze w przypadku marki JOSKIN, każdy model przyczepy serii Cargo‑LIFT można doposażyć w wiele opcji i tym samym odpowiednio dostosować go do konkretnych potrzeb.
Leave a Reply