Śmieciarki satelitarne ORUS

Śmieciarki satelitarne ORUS

Od kilku tygodni w ofercie Terberg Matec Polska są dostępne śmieciarki satelitarne ORUS. To alternatywa dla śmieciarek pełnowymiarowych – takie pojazdy idealnie nadają się do obsługi wąskich uliczek, historycznych centrów miast czy ciasnych osiedli.

Śmieciarki satelitarne ORUS wyróżniają się przede wszystkim kompaktowymi rozmiarami – najmniejszy model ma skrzynię o pojemności zaledwie 2 m3. Są one montowane nawet na podwoziach samochodów dostawczych i to już od 2,8 t DMC. Dzięki temu można nimi sprawnie obsługiwać trudno dostępne miejsca, bez obaw o uszkodzenie pojazdu, budynków, elementów tzw. małej architektury czy w końcu nawierzchni. Charakterystyczną cechą każdej śmieciarki satelitarnej jest również skrzynia, którą wyróżnia całkowicie szczelna konstrukcja oraz ruchoma płyta do zagęszczania i przesuwania ładunku. Nie ma w niej tradycyjnej prasy, co zapobiega powstawaniu dodatkowych odcieków, a te które już są, nie wydostają się na zewnątrz. Sprawia to, że śmieciarki serii ORUS znakomicie nadają się również do odbioru i transportu selektywnie zbieranych bioodpadów.

Wyładunek każdej śmieciarki satelitarnej jest realizowany poprzez podniesienie skrzyni. Ponieważ oś jej obrotu znajduje się nad wrzutnikiem, może się on odbywać bezpośrednio do kontenera zbiorczego. Taka organizacja pracy tłumaczy nazwę pojazdu: kontener pełni rolę tymczasowej stacji przeładunkowej, wokół którego – jak satelity – poruszają się śmieciarki kompaktowe. Zastosowanie pośredniego miejsca wyładunku odpadów jest tutaj wskazane ze względu na niewielką pojemność skrzyni, ale zdaniem producenta warto je rozważyć w każdym przypadku, gdy przejazd do sortowni, wyładunek odpadów i powrót w miejsce pracy zajmują łącznie ponad 60 minut.

Śmieciarki satelitarne ORUS są dostępne nie tylko w najpopularniejszej wersji jednokomorowej, ale także 2- a nawet 3-komorowej. Zabudowa 2-komorowa występuje ponadto w dwóch odmianach; z dwiema równoległymi skrzyniami „kiprowanymi” do tyłu lub jedną umieszczoną za kabiną i podnoszoną w poprzek pojazdu. Ta ostatnia nie ma systemu zgniotu, ponieważ jest przeznaczona do materiałów, których nie można zagęszczać, np. szkła.

Więcej informacji w najbliższym wydaniu Techniki Komunalnej, nr 6/2020.

Leave a Reply

Your email address will not be published.