Mija rok od kiedy marka PreZero zadebiutowała na polskim rynku. W tym czasie firma nie tylko sprawnie przeprowadziła skomplikowaną operację procesu rebrandingu w szesnastu lokalizacjach w całym kraju, ale też zainicjowała szeroko zakrojone działania proekologiczne i prospołeczne, zbieżne z nową filozofią. Teraz PreZero podsumowuje minione miesiące i zdradza kilka szczegółów dotyczących swoich planów na 2020 r.
Nowy kierunek myślenia o odpadach jako istotnym źródle surowców, które mogą być ponownie wykorzystane, z pożytkiem dla gospodarki i dla środowiska – to podstawowe przesłanie firmy PreZero, która jest dzisiaj czołowym dostawcą usług w zakresie gospodarowania odpadami i ochrony środowiska w Europie. Jako część Grupy Schwarz, do której należą również dobrze znane europejskim konsumentom sieci sklepów Lidl i Kaufland, stawia na innowacyjne rozwiązania pozwalające skuteczniej przetwarzać odpady, znacznie redukując ilość tych, które nie są poddawane recyklingowi. – To krok w stronę gospodarki obiegu zamkniętego, pozwalającej w optymalny dla środowiska sposób wykorzystywać surowce, ekoodpowiedzialnej i przyjaznej dla ludzi. To – jak głosi nasze motto – nowe myślenie dla czystego jutra – mówi Magdalena Krzeszewska, członek zarządu PreZero.
Na polskim rynku firma zadebiutowała oficjalnie rok temu przejmując spółkę Toensmeier, mającą ponad 90-letnie doświadczenie w branży gospodarowania odpadami, dysponującą siecią 16 prężnie działających oddziałów w całym kraju, siedmioma spółkami i zatrudniającą ponad tysiąc pracowników. – Ze względu na skalę i zakres naszej działalności rebranding był dużym wyzwaniem, ale jesteśmy zadowoleni ze sposobu i tempa przeprowadzenia tej skomplikowanej operacji. Co istotne, nie miała ona charakteru jedynie wizualnego. Rebranding to dla nas przede wszystkim nowa wizja działania, dopasowana do współczesnych potrzeb i prowadząca do budowania zrównoważonej gospodarki. Zmiana jest więc głęboka, dlatego pierwszą połowę roku poświęciliśmy też w dużej mierze na wprowadzenie w nią naszych pracowników. Bez ich akceptacji i aktywnego udziału nie udałoby się jej wdrożyć tak płynnie – mówi Magdalena Krzeszewska z PreZero.
Na przełomie wiosny i lata, w miastach-siedzibach spółek PreZero zorganizowano dla pracowników i ich rodzin Family Days, czyli rodzinne pikniki z wieloma atrakcjami (również proekologicznymi). Wzięło w nich udział prawie 2 tys. osób. W ramach rebrandingu odbyły się także szkolenia dla kadry zarządzającej i dla handlowców, podczas których omawiano nową strategię działania. Po roku działalności na polskim rynku PreZero jest rozpoznawalną marką. Stało się tak również dzięki szeroko prowadzonej aktywności proekologicznej i prospołecznej, zbieżnej z przyjętą misją firmy. Stoisko PreZero pojawiło się w tym roku m.in. na festiwalu Pol`and`Rock w Kostrzynie nad Odrą. Wydarzenie, które przyciągnęło w tym roku 750 tys. osób, to jedna z największych, najpopularniejszych i najbardziej proekologicznych imprez muzycznych w Europie.
Ambasadorką strefy PreZero Chill&Eko podczas Pol`and`Rock Festivalu została Reni Jusis – legenda polskiej sceny klubowej, członkini organizacji ekologicznej WWF, znana ze swojego zaangażowania w sprawy ochrony środowiska i ekologicznego stylu życia. PreZero zaprosiło fanów muzyki również na warsztaty ekograffiti, które poprowadził jeden z najbardziej znanych polskich artystów street artu Franek Mysza. Ozdobiona przez niego podczas festiwalu kanapa z logo firmy zostanie zlicytowana podczas tegorocznego 28. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas Pol`and`Rock Festivalu PreZero prowadziło również działania informacyjne poświęcone segregacji odpadów i recyklingowi. Przez trzy dni trwania festiwalu do ustawionego w strefie PreZero butelkomatu festiwalowicze wrzucili 10 tys. zużytych opakowań.
Firma zaistniała także jako sponsor polskiego sportu, wspierający niezwykle popularną pośród rodzimych kibiców siatkówkę. PreZero zostało sponsorem dwóch największych w kraju imprez siatkarskich organizowanych przez Polską Ligę Siatkówki S.A. – Superpucharów Polski w siatkówce kobiet i mężczyzn. Wyjątkowe rozgrywki, w których mierzą się ze sobą mistrzowie i zdobywcy Pucharu Polski, odbyły się w minionym roku 6 października w Arenie Kalisz (drużyny kobiece ŁKS Commercecon Łódź i Chemik Police) i 23 października w supernowoczesnej Arenie Gliwice (drużyny męskie ZAKSA Kędzierzyn-Koźle i Verva Warszawa Orlen Paliwa). Podczas obu wydarzeń PreZero zaprosiło fanów siatkówki do specjalnie przygotowanych Stref Kibica. Na gości czekały świeże jabłka z logo PreZero, animacje dla dzieci, ekoquiz, koło fortuny, strefa chilloutu z leżakami i wiele innych atrakcji. Podczas dwóch finałów Superpucharów strefy PreZero odwiedziło 6,5 tys. kibiców.
– Nasze wsparcie dla siatkówki to przemyślany wybór. Siatkówka to sport bardzo lubiany przez Polaków, budzący niezwykle pozytywne emocje i przyciągający rzeszę kibiców. Obecność podczas takich wydarzeń jak Superpuchary to dla nas szansa na skuteczne dotarcie do bardzo wielu osób z akcjami promującymi bardziej ekologiczny i zdrowy tryb życia. Po drugie, chcemy jako eksperci wspierać obiekty sportowe we wprowadzaniu „zielonych” rozwiązań np. w zakresie segregowania odpadów – mówi Magdalena Krzeszewska. W sezonie 2019/2020 PreZero sponsoruje także drużynę siatkarską MKST Astra Nowa Sól oraz jest członkiem promującego siatkówkę i sportową aktywność Stowarzyszenia Czarni Radom. – W obu tych miastach znajdują się siedziby naszych spółek. Mamy więc nadzieję, że wspierając tamtejsze drużyny i organizacje społeczne, sprawimy przyjemność naszym pracownikom i klientom – mówi Magdalena Krzeszewska.
Firma PreZero była także w minionym roku obecna podczas wielu lokalnych wydarzeń w miastach, gdzie zlokalizowane są jej spółki, takich jak Święto Róży w Kutnie, Pożegnanie lata w Tarczynie, Dni Solan, Dożynki Powiatu Grójeckiego w Lewiczynie czy akcja Rowerowa Stolica Polski. O ten ostatni tytuł walczyli dla Nowej Soli związani z tym miastem pracownicy PreZero. Firma wsparła też finansowo budowę Zielonej Pracowni – Kłodnickiego Laboratorium Przyrody w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Rudzie Śląskiej. Uczniowie szkoły będą prowadzić tam eksperymenty naukowe i obserwacje przyrody.
– To był dla nas rok wypełniony wieloma ważnymi wydarzeniami. Tylko po części były one związane z debiutem marki na polskim rynku i chęcią jej zaprezentowania szerszej grupie osób. Potrzeba zaangażowania w życie lokalnych społeczności jest wpisana w misję naszej firmy, bo tylko w ten sposób – będąc blisko ludzi – możemy ich przekonywać do proekologicznych zachowań i idei czystego jutra, a więc bardziej przyjaznej dla środowiska gospodarki. Ten kierunek będziemy kontynuować w 2020 roku. Przed nami miesiące dalszego stabilnego rozwoju, zwiększania rozpoznawalności marki, budowania relacji z kolejnymi partnerami i wspaniałych wydarzeń, w których chcemy wziąć udział. Czyste jutro jest coraz bliżej – podsumowuje Magdalena Krzeszewska.
Leave a Reply