PreZero podsumowuje debiut na polskim rynku

PreZero podsumowuje debiut na polskim rynku

Mija rok od kiedy marka PreZero zadebiutowała na polskim rynku. W tym czasie firma nie tylko sprawnie przeprowadziła skomplikowaną operację procesu rebrandingu w szesnastu lokalizacjach w całym kraju, ale też zainicjowała szeroko zakrojone działania proekologiczne i prospołeczne, zbieżne z nową filozofią. Teraz PreZero podsumowuje minione miesiące i zdradza kilka szczegółów dotyczących swoich planów na 2020 r.

Nowy kierunek myślenia o odpadach jako istotnym źródle surowców, które mogą być ponownie wykorzystane, z pożytkiem dla gospodarki i dla środowiska – to podstawowe przesłanie firmy PreZero, która jest dzisiaj czołowym dostawcą usług w zakresie gospodarowania odpadami i ochrony środowiska w Europie. Jako część Grupy Schwarz, do której należą również dobrze znane europejskim konsumentom sieci sklepów Lidl i Kaufland, stawia na innowacyjne rozwiązania pozwalające skuteczniej przetwarzać odpady, znacznie redukując ilość tych, które nie są poddawane recyklingowi. – To krok w stronę gospodarki obiegu zamkniętego, pozwalającej w optymalny dla środowiska sposób wykorzystywać surowce, ekoodpowiedzialnej i przyjaznej dla ludzi. To – jak głosi nasze motto – nowe myślenie dla czystego jutra – mówi Magdalena Krzeszewska, członek zarządu PreZero.

Na polskim rynku firma zadebiutowała oficjalnie rok temu przejmując spółkę Toensmeier, mającą ponad 90-letnie doświadczenie w branży gospodarowania odpadami, dysponującą siecią 16 prężnie działających oddziałów w całym kraju, siedmioma spółkami i zatrudniającą ponad tysiąc pracowników. – Ze względu na skalę i zakres naszej działalności rebranding był dużym wyzwaniem, ale jesteśmy zadowoleni ze sposobu i tempa przeprowadzenia tej skomplikowanej operacji. Co istotne, nie miała ona charakteru jedynie wizualnego. Rebranding to dla nas przede wszystkim nowa wizja działania, dopasowana do współczesnych potrzeb i prowadząca do budowania zrównoważonej gospodarki. Zmiana jest więc głęboka, dlatego pierwszą połowę roku poświęciliśmy też w dużej mierze na wprowadzenie w nią naszych pracowników. Bez ich akceptacji i aktywnego udziału nie udałoby się jej wdrożyć tak płynnie – mówi Magdalena Krzeszewska z PreZero.

Na przełomie wiosny i lata, w miastach-siedzibach spółek PreZero zorganizowano dla pracowników i ich rodzin Family Days, czyli rodzinne pikniki z wieloma atrakcjami (również proekologicznymi). Wzięło w nich udział prawie 2 tys. osób. W ramach rebrandingu odbyły się także szkolenia dla kadry zarządzającej i dla handlowców, podczas których omawiano nową strategię działania. Po roku działalności na polskim rynku PreZero jest rozpoznawalną marką. Stało się tak również dzięki szeroko prowadzonej aktywności proekologicznej i prospołecznej, zbieżnej z przyjętą misją firmy. Stoisko PreZero pojawiło się w tym roku m.in. na festiwalu Pol`and`Rock w Kostrzynie nad Odrą. Wydarzenie, które przyciągnęło w tym roku 750 tys. osób, to jedna z największych, najpopularniejszych i najbardziej proekologicznych imprez muzycznych w Europie.

Ambasadorką strefy PreZero Chill&Eko podczas Pol`and`Rock Festivalu została Reni Jusis – legenda polskiej sceny klubowej, członkini organizacji ekologicznej WWF, znana ze swojego zaangażowania w sprawy ochrony środowiska i ekologicznego stylu życia. PreZero zaprosiło fanów muzyki również na warsztaty ekograffiti, które poprowadził jeden z najbardziej znanych polskich artystów street artu Franek Mysza. Ozdobiona przez niego podczas festiwalu kanapa z logo firmy zostanie zlicytowana podczas tegorocznego 28. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas Pol`and`Rock Festivalu PreZero prowadziło również działania informacyjne poświęcone segregacji odpadów i recyklingowi. Przez trzy dni trwania festiwalu do ustawionego w strefie PreZero butelkomatu festiwalowicze wrzucili 10 tys. zużytych opakowań.

Firma zaistniała także jako sponsor polskiego sportu, wspierający niezwykle popularną pośród rodzimych kibiców siatkówkę. PreZero zostało sponsorem dwóch największych w kraju imprez siatkarskich organizowanych przez Polską Ligę Siatkówki S.A. – Superpucharów Polski w siatkówce kobiet i mężczyzn. Wyjątkowe rozgrywki, w których mierzą się ze sobą mistrzowie i zdobywcy Pucharu Polski, odbyły się w minionym roku 6 października w Arenie Kalisz (drużyny kobiece ŁKS Commercecon Łódź i Chemik Police) i 23 października w supernowoczesnej Arenie Gliwice (drużyny męskie ZAKSA Kędzierzyn-Koźle i Verva Warszawa Orlen Paliwa). Podczas obu wydarzeń PreZero zaprosiło fanów siatkówki do specjalnie przygotowanych Stref Kibica. Na gości czekały świeże jabłka z logo PreZero, animacje dla dzieci, ekoquiz, koło fortuny, strefa chilloutu z leżakami i wiele innych atrakcji. Podczas dwóch finałów Superpucharów strefy PreZero odwiedziło 6,5 tys. kibiców.

Nasze wsparcie dla siatkówki to przemyślany wybór. Siatkówka to sport bardzo lubiany przez Polaków, budzący niezwykle pozytywne emocje i przyciągający rzeszę kibiców. Obecność podczas takich wydarzeń jak Superpuchary to dla nas szansa na skuteczne dotarcie do bardzo wielu osób z akcjami promującymi bardziej ekologiczny i zdrowy tryb życia. Po drugie, chcemy jako eksperci wspierać obiekty sportowe we wprowadzaniu „zielonych” rozwiązań np. w zakresie segregowania odpadów – mówi Magdalena Krzeszewska. W sezonie 2019/2020 PreZero sponsoruje także drużynę siatkarską MKST Astra Nowa Sól oraz jest członkiem promującego siatkówkę i sportową aktywność Stowarzyszenia Czarni Radom. – W obu tych miastach znajdują się siedziby naszych spółek. Mamy więc nadzieję, że wspierając tamtejsze drużyny i organizacje społeczne, sprawimy przyjemność naszym pracownikom i klientom – mówi Magdalena Krzeszewska.

Firma PreZero była także w minionym roku obecna podczas wielu lokalnych wydarzeń w miastach, gdzie zlokalizowane są jej spółki, takich jak Święto Róży w Kutnie, Pożegnanie lata w Tarczynie, Dni Solan, Dożynki Powiatu Grójeckiego w Lewiczynie czy akcja Rowerowa Stolica Polski. O ten ostatni tytuł walczyli dla Nowej Soli związani z tym miastem pracownicy PreZero. Firma wsparła też finansowo budowę Zielonej Pracowni – Kłodnickiego Laboratorium Przyrody w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Rudzie Śląskiej. Uczniowie szkoły będą prowadzić tam eksperymenty naukowe i obserwacje przyrody.

To był dla nas rok wypełniony wieloma ważnymi wydarzeniami. Tylko po części były one związane z debiutem marki na polskim rynku i chęcią jej zaprezentowania szerszej grupie osób. Potrzeba zaangażowania w życie lokalnych społeczności jest wpisana w misję naszej firmy, bo tylko w ten sposób – będąc blisko ludzi – możemy ich przekonywać do proekologicznych zachowań i idei czystego jutra, a więc bardziej przyjaznej dla środowiska gospodarki. Ten kierunek będziemy kontynuować w 2020 roku. Przed nami miesiące dalszego stabilnego rozwoju, zwiększania rozpoznawalności marki, budowania relacji z kolejnymi partnerami i wspaniałych wydarzeń, w których chcemy wziąć udział.  Czyste jutro jest coraz bliżej – podsumowuje Magdalena Krzeszewska.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.