Unikatowe inicjatywy Kubota dla podnoszenia jakości usług

Unikatowe inicjatywy Kubota dla podnoszenia jakości usług

Już po raz ósmy w ramach Kubota Insight Programme (KIP) do Polski przyjechali japońscy inżynierowie z centrali Kubota w Osace. Goście z kraju kwitnącej wiśni odwiedzili oddziały dealerów Kubota w Grójcu, Rzgowie, Poladowie, Fabianowie oraz Braszowicach. KIP to unikatowa inicjatywa marki Kubota, której celem jest zebranie przez inżynierów z Japonii opinii na temat maszyn Kubota użytkowanych w różnych krajach Europy oraz nieprzerwane ulepszanie swojego serwisu. Ważnym elementem dbałości o wysoką jakość serwisu jest regularne poszerzanie rozległej wiedzy zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota. W tym celu po raz kolejny Kubota zorganizowała „Test wiedzy mechanika”, którego wyniki poznaliśmy w lutym.

„Kubota od dawna dba o wysoką jakość obsługi serwisowej, a spotkania w ramach KIP oraz „Test wiedzy mechanika” są niezwykle ważną częścią tego nieustającego procesu” – powiedział Edward Cyc, Szef Serwisu Kubota w Polsce. „Japońska marka Kubota jest znana z nadzwyczajnej niezawodności, która jest efektem wyjątkowego zaangażowania inżynierów, biorących aktywny udział w procesach kontrolnych, m.in. w czasie badania pracy maszyn w terenie. To także rezultat ciągłego poszerzania wiedzy ekip Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota” – dodał Edward Cyc.

Inicjatywa KIP oraz „Test wiedzy mechanika” wynikają bezpośrednio z japońskiej filozofii kaizen, która od początku przyświeca marce Kubota. Zgodnie z myślą przewodnią tej idei marka Kubota dąży do doskonałości poprzez ciągły rozwój i doskonalenie swoich maszyn, a także podnoszenie kwalifikacji swojego personelu, w tym zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota na całym świecie.

Podczas wizyt w ramach KIP 2023 japońscy inżynierowie maszyn Kubota spotykali się bezpośrednio z użytkownikami marki, by wysłuchać ich opinii i zebrać cenne informacje, które posłużą do jeszcze lepszego dostosowania maszyn Kubota do potrzeb rolników. Ten model pracy wpisuje się w tradycyjny japoński system filozofii jakości, skoncentrowany na ciągłym ulepszeniu i doskonaleniu produktu, a także ergonomii pracy.

Wysoka jakość serwisu

To jednak nie wszystko – coroczne spotkania KIP to także element dbałości o wysoką jakość obsługi serwisowej. Inżynierowie z Osaki w czasie podróży przez Polskę mają okazję zobaczyć, jak w praktyce wygląda serwisowanie maszyn Kubota. Ponadto wraz z ekipami Autoryzowanych Punktów Serwisowych przeprowadzają różnego rodzaju testy, jak np. test hamowni z ciągnikiem Kubota w roli głównej.

„Troska o maszyny, dbałość o detale jest dla Kuboty niezwykle ważna. Kubota Insight Programme to także okazja do przypomnienia, jak istotne jest, by każda maszyna przechodziła regularne przeglądy w Autoryzowanym Punkcie Serwisowym. Bo tylko taki serwis, dysponujący odpowiednią wiedzą i doświadczeniem zdobywanym na tego typu spotkaniach, pozwoli w najlepszym stopniu zadbać o maszynę, jej efektywną i ekologiczną pracę. To samo dotyczy korzystania z oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, bo tylko one gwarantują idealne dopasowanie do nowoczesnych konstrukcji maszyn marki Kubota” – powiedział Edward Cyc.

Należy przypomnieć w tym kontekście, że inżynierowie Kubota zalecają przynajmniej jedną obsługę serwisową w roku, aby maszyna była maksymalnie wydajna i służyła właścicielowi przez wiele lat.

Kubota Insight Programme 2023 był już ósmą edycją tego wydarzenia w Polsce. We wcześniejszych latach japońscy inżynierowie odwiedzili m.in. takie miejscowości jak Pawonków w pow. lublinieckim, Kruszyny w pow. brzeskim czy też Niedźwiada koło Lubartowa, spędzając dziesiątki godzin na dogłębnej analizie maszyn Kubota.

Nieprzerwany proces szkolenia

Spotkania odbywające się w ramach KIP to także okazja do wymiany wiedzy. Japońscy inżynierowie dokładnie sprawdzają ciągniki Kubota i omawiają sposoby ich serwisowania oraz eksploatacji, dzieląc się w ten sposób unikatową wiedzą z polskimi serwisantami. 

Ponadto specjalne prelekcje na temat użytkowania maszyn i ciągników Kubota przygotowują także przedstawiciele polskiego oddziału Kubota. Tak było m.in. w Rzgowie koło Łodzi, gdzie szef Serwisu Kubota, Edward Cyc, omówił w czasie spotkania, jak efektywnie wykorzystywać noże w kosiarkach, jak należy je wyważać i ostrzyć oraz jakie narzędzia do tego celu są dostępne. 

Test wiedzy mechanika

To jednak nie wszystko. Kubota w celu podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych organizuje „Test wiedzy mechanika 2022”. W pierwszym etapie uczestnicy muszą ukończyć specjalistyczne kursy związane z różnymi elementami pracy serwisu. W drugim etapie rozwiązują test, który prowadzony jest w dwóch kategoriach – dla działu serwisu komunalnego i działu serwisu rolniczego. Uczestnicy muszą odpowiedzieć na 40 pytań technicznych dotyczących maszyn Kubota. 

„Poziom wiedzy uczestników tegorocznej edycji był wysoki i bardzo wyrównany. O zwycięstwie decydowało więc często tempo udzielenia odpowiedzi” – powiedział Grzegorz Sadowski, specjalista ds. szkoleń technicznych Kubota. Świadczy to o dużej wiedzy mechaników, co z pewnością ucieszy użytkowników maszyn Kubota, którzy powierzają opiekę nad nimi takim fachowcom.

W kategorii serwisów ground care, specjalizującej się w obsłudze maszyn komunalnych, zdecydowanym zwycięzcą okazał się dział serwisu firmy Pilar-Tech z Posądzy. To serwisanci tego dealera Kubota zajęli trzy pierwsze miejsca w konkursie „Test wiedzy mechanika 2022”. W kategorii agro triumfowała firma Kunert Poladowo. Drugie miejsce przypadło natomiast firmie ALDO. Na trzecim miejscu znalazł się Pilar-Tech. Najlepsi mechanicy otrzymali nagrody.

Leave a Reply

Your email address will not be published.