Piaggio Porter NP6 LPG wozi odpady w Bystrzycy Kłodzkiej

Piaggio Porter NP6 LPG wozi odpady w Bystrzycy Kłodzkiej

Ziemia Kłodzka jest bardzo atrakcyjna dla turystów nie tylko z Polski. To oznacza także obowiązek zagospodarowania znacznie większej ilości odpadów, niż wynikałoby z liczby stałych mieszkańców. W gminie Bystrzyca Kłodzka zapoczątkowano selektywną zbiórkę w 2010 r., a od kilku lat działa tam nowoczesny PSZOK. „To mało” – zdecydowały władze miasta i gminy, wdrażając kolejny projekt zbiórki i transportu odpadów komunalnych segregowanych przez mieszkańców. Ważną jego częścią są nowoczesne, inteligentne pojemniki na odpady, obsługiwane przez niskoemisyjny pojazd Piaggio Porter NP6 z fabryczną instalacją gazową LPG i hakowym urządzeniem załadunkowym. Z końcem listopada prezes Zakładu Usług Komunalnych w Bystrzycy Kłodzkiej Kazimierz Sołotwiński przejął go z rąk przedstawicieli firmy Uni-Truck, reprezentującej włoską markę Piaggio Commercial w Polsce.

Na wybór Portera NP6 wpłynęły warunki użytkowania w Bystrzycy, która zachowała starą zabudowę, a jest położona na tarasach utworzonych w wysokim brzegu Nysy. Potrzebny był samochód bardzo zwrotny, a jednocześnie o dużej ładowności. Mała ciężarówka z kabiną nad silnikiem i z bliźniaczym ogumieniem mostu napędowego, zawieszonego na wzmocnionych resorach, łączy te obie zalety. Duża nośność podwozia umożliwiła zabudowanie urządzenia hakowego Skibicki o udźwigu 3 t, specjalnie przygotowanego przez producenta tak, by nie wydłużać tylnego zwisu. Dzięki rozstawowi osi 3250 mm na ramie mieszczą się kontenery rolkowe typu KP7 o długości do 3000 mm.

Nowy pojazd powinien przypaść do gustu także załodze, ponieważ Porter NP6 ma bardzo bogate wyposażenie, m.in. klimatyzację, czujniki deszczu i światła, radio z zestawem głośnomówiącym, elektrycznie sterowane szyby, zdalny zamek centralny. Zabudowca dodał oświetlenie ostrzegawcze i robocze. Piaggio Porter NP6 jest dostępny także w wersji zasilanej CNG, ale w Bystrzycy Kłodzkiej nie ma stacji tankowania gazu ziemnego, a stawienie własnej dla jednego pojazdu byłoby nieopłacalne. LPG było najprostszym rozwiązaniem na obniżenie kosztów eksploatacji i emisji.

Leave a Reply

Your email address will not be published.