Volvo Trucks kontynuuje rozszerzanie swojej oferty, wprowadzając na rynek kilka nowych elektrycznych modeli samochodów ciężarowych, umożliwiając tym samym realizowanie jeszcze większej liczby tras. Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności serii FH, FM i FMX mogą być łatwo dostosowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.
– Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy jeszcze większej liczbie klientów przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością, jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem diesla, którego używają obecnie – wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Ciężarówki z silnikiem diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Teraz do tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche, co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców. Nowe podwozia wyposażone są w baterie o pojemności 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.
– Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, i tym samym nie muszą przewozić większej liczby akumulatorów niż jest to konieczne, zyskując na ładowności. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadania – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.
Leave a Reply