Kubota M4 Kubota M4 Kubota M4
piątek, 16 maja, 2025
Technika Komunalna
MB Crusher
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
No Result
View All Result

Elektryczny napęd i łamana wieża

26/03/2025
in Pojazdy Komunalne
0

Firma Skibicki ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku, ale nie spoczywa na laurach i systematycznie rozwija swoje produkty, wychodząc naprzeciw aktualnym i przyszłym potrzebom różnych klientów. Najnowsze oferowane zabudowy to odpowiedź na postępującą transformację energetyczną i rosnące zainteresowanie uniwersalnymi rozwiązaniami.

Prezentowany pojazd zapewnia ponad 3 tony ładowności z kontenerem KP-7. Zasilanie elektryczne urządzenia hakowego może być zastosowane również w cięższych zabudowach.

Prawdziwym hitem jest urządzenie hakowe HKS-4.33TL (TL z ang. od tilt) nowej generacji, zaprezentowane po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach Poleco. Dzięki optymalizacji konstrukcji i zastosowaniu lepszych materiałów zmniejszono jego masę o ok. 150 kg – waży ok. 600 kg. Ale tak samo jak wcześniej zapewnia udźwig 4 tony i jest jednakowo wytrzymałe. Lżejsza zabudowa przekłada się na większą ładowność pojazdu, co jest szczególnie istotne w przypadku podwozi elektrycznych. Na wystawie w Poznaniu urządzenie było zamontowane właśnie na takim pojeździe, a dokładnie Fotonie eAumark o DMC 6 ton. Z tego względu wyposażono je w napęd elektryczny zasilany od baterii trakcyjnych. Dodatkowa instalacja obejmuje m.in. przetwornicę oraz silnik prądu przemiennego 12 kW z identyczną flanszą, jaka jest stosowana z przystawką odbioru mocy podwozia spalinowego. Takie rozwiązanie będzie idealne w przypadku typowego wykorzystania hakowca, a więc do przewozu kontenerów. Wówczas liczba cykli pracy w ciągu dnia zwykle nie przekracza ośmiu, dlatego zużycie energii sięga maksymalnie 10% pojemności akumulatora. Inaczej wygląda sytuacja, gdy na urządzenie hakowe są zakładane np. śmieciarka albo beczka asenizacyjna. Charakteryzują się one większą energochłonnością, co mogłoby istotnie ograniczyć zasięg. Dlatego w takich przypadkach firma Skibicki stosuje niezależne zasilanie zabudowy w postaci power packa. Oba rodzaje napędu elektrycznego są w pełni „skalowalne”, tzn. można je zamówić zarówno do małych pojazdów, jak również największych 4-osiowych.

Ryszard Skibicki, właściciel firmy Skibicki, z dumą prezentuje najnowszą zabudowę, która jest idealnym rozwiązaniem np. w ścisłych centrach miast oraz rejonach szczególnie wrażliwych na hałas i zanieczyszczenie spalinami. Elektryczny urządzenie hakowe może być zasilane z akumulatorów trakcyjnych lub power packa.

Urządzenie HKS-4.33TL wyróżnia jeszcze jedno rozwiązanie, a mianowicie łamana wieża. Taka konstrukcja sprawia, że kontener jest wciągany pod mniejszym kątem, dzięki czemu może w pewien sposób konkurować z bramowcem. Znakomicie nadaje się do transportu materiałów sypkich, ponieważ nie dochodzi do ich przemieszczania, a także wszelkiego rodzaju platform, np. do przewozu maszyn roboczych. Proces załadunku i rozładunku ułatwia niewielki pilot zdalnego sterowania. Korzystając z niego kierowca może wyjść z kabiny i obserwować ruchy urządzenia z pozycji gwarantującej najlepszą widoczność.

HKS 21 w wersji TL umożliwia zakładanie kontenera pod mniejszym kątem, co znacząco rozszerza zastosowanie pojazdu. Przyczepa 2 KP jest dostępna w różnych wersjach i z wieloma opcjami. Łamany dyszel pozwala na załadunek kontenera również od przedniej strony przyczepy.

Ciekawą nowością jest również ciężki hakowiec HKS 21 w wersji TL, a więc również z łamaną wieżą. To 6-metrowe urządzenie, przeznaczone do transportu kontenerów o długości ponad 7 m. Do tej pory konstrukcje tego typu były domeną głównie wymagających rynków Europy zachodniej i Skandynawii, ale od pewnego czasu coraz częściej dopytują o nie również polscy klienci. Wynika to z ich większej wszechstronności, a jednocześnie niewielkiej różnicy w cenie – wersja TL wymaga dopłaty jedynie ok. 8 tys. zł. Oprócz korzyści wymienionych przy okazji urządzenia HKS-4.33TL, wieża łamana w dużym „haku” pozwala również na transport kontenerów wykorzystywanych przez wojsko czy służby ratownicze jako np. mobilne centra dowodzenia. Stanowią one alternatywę dla popularnych w branży budowlanej kontenerów biurowo-socjalnych, które do załadunku i ustawienia wymagają zastosowania żurawia. Urządzenie HKS 21 jest też dostępne w standardowej wersji, czyli bez pochylanej wieży. W zeszłym roku zostało poddane modernizacji: w ramach projektu badawczego przeprowadzonego wspólnie z Politechniką Wrocławską udało się obniżyć jego masę o ponad 300 kg, zachowując dotychczasową wytrzymałość. Cała konstrukcja nadal jest odpowiednio sztywna i nie przenosi obciążeń na podwozie.

Firma Skibicki najczęściej kojarzy się z hakowcami i wywrotkami, ale jej oferta obejmuje też wysokiej jakości przyczepy do przewozu kontenerów. Za przykład może posłużyć model 2 KP, rozwijany i ulepszany od 16 lat przy udziale czołowych polskich firm z branży komunalnej. Obecnie to bardzo dopracowany produkt o szerokim zastosowaniu. Pozwala na transport dwóch kontenerów KP-7 lub kombinacji KP-7 i KP-10, a w przedłużonej wersji dwóch KP-10. Istnieją też inne warianty szerokości, również z opcją dla przewozu tzw. muld. Zamawiając taką przyczepę można również wybrać osie (BPW lub SAF) czy rozmiar kół: 17,5, 19,5 lub 22,5 cala. Już w standardowej kompletacji dyszel jest opuszczany pneumatycznie i ma konstrukcję łamaną, co umożliwia załadunek kontenerów z obu stron pojazdu.

Karol Wójtowicz

Tags: HKS-4.33TLskibicki

To może Cię zainteresować

Zestawy EMS o długości 25,25 m w transporcie komunalnym

Zestawy EMS o długości 25,25 m w transporcie komunalnym

07/01/2025
Śmieciarko-myjki KOMUNAL WASH podbijają świat!

Śmieciarko-myjki KOMUNAL WASH podbijają świat!

07/01/2025
Dwie śmieciarki MAN z 520-konnymi silnikami we flocie PUK Artur Zys

Dwie śmieciarki MAN z 520-konnymi silnikami we flocie PUK Artur Zys

14/11/2024
Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

01/10/2024
Nowe otwarcie we włocławskim zakładzie BFE Polska

Nowe otwarcie we włocławskim zakładzie BFE Polska

01/10/2024
Next Post
Pierwszy w Polsce rozdrabniacz Inventhor 6.2 trafił do firmy Eko Centrum Dariusz Nowak

Pierwszy w Polsce rozdrabniacz Inventhor 6.2 trafił do firmy Eko Centrum Dariusz Nowak

Nowe maszyny stacjonarne w gamie Terex Recycling Systems

Nowe maszyny stacjonarne w gamie Terex Recycling Systems

Z Green Machines łatwo utrzymać czystość

Z Green Machines łatwo utrzymać czystość

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Green Machines
Arbena Baner

Zapisz się do naszego Newslettera

  • HOME
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt

Technika Komunalna

© 2024 Webdesign by Studio 2000

No Result
View All Result
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Wydarzenia branżowe
  • Instalacje komunalne
  • Maszyny recyklingowe
  • Maszyny robocze
  • Pojazdy Komunalne
  • Lekkie pojazdy komunalne
  • Utrzymanie dróg i zieleni
  • Wideo
  • Czasopismo
  • Giełda

© 2024 Webdesign by Novel Vision.