W tym roku modelowym popularny samochód dostawczy MAN TGE przechodzi modernizację. Gruntownie zmieniona instalacja elektryczna i elektronika pojazdu, nowe miejsce pracy kierowcy oraz nowe lub unowocześnione systemy wspomagające przenoszą pojazd na nowy poziom i dlatego otrzymał on przydomek „Next Level”.
MAN TGE ma teraz zupełnie nową architekturę sieci pokładowej, z jednostkami sterującymi spełniającymi wyższe wymagania w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i umożliwiającymi poprawę bezpieczeństwa dzięki nowym układom asystującym. TGE są lepiej chronione przed próbami cyfrowych manipulacji i nieautoryzowanych zmian oprogramowania oraz gotowe na przyszłe usługi online. Kolejną zaletą jest możliwość bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania.
Dzięki nowym jednostkom sterującym, radarom i kamerom poprawiono działanie wcześniej oferowanych systemów bezpieczeństwa i wprowadzono nowe. Całkowicie nowe są np. system monitorowania martwego pola i ostrzeżenia przy ruszaniu, standardowe w TGE o DMC 3,5 tony z homologacją N2 oraz jako opcja w pojazdach N1. Funkcja ostrzeżenia o martwym polu wykorzystuje czujniki radarowe monitorujące przestrzeń obok pojazdu przy jeździe z małą prędkością oraz po zatrzymaniu, zmniejszając ryzyko kolizji z rowerzystami, szczególnie podczas skręcania. Opcjonalnie system ten można rozszerzyć tak, by monitorował obie strony pojazdu. Funkcja Drive Off Warning wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę i radar do monitorowania obszaru przed pojazdem, pomagając uniknąć kolizji z pieszymi lub rowerzystami. Nowością są także opcjonalne systemy asystujące: Cruise Assist, Cruise Assist Plus i asystent skręcania.
Każdy MAN TGE Next Level jest wyposażony w funkcje: wykrywania zmęczenia (ostrzega kierowcę wizualnie na zestawie wskaźników, jak również przez krótkotrwałe napięcie pasa bezpieczeństwa), informacji o znakach drogowych, inteligentnego asystenta prędkości, asystenta hamowania awaryjnego (tylko furgony), asystenta parkowania (podobnie), aktywnego asystenta utrzymywania pasa ruchu, tempomat oraz w system kontroli ciśnienia powietrza w oponach.
Nowością w wyposażeniu standardowym MAN TGE z homologacją N1 jest poduszka powietrzna pasażera oraz system rejestracji danych z wypadków. Poduszka powietrzna pasażera z przodu jest dostępna jako opcja w pojazdach z homologacją N2.
Do TGE Next Level opracowano nową tablicę rozdzielczą z cyfrowymi wskaźnikami i duży ekran dotykowy MAN Media Van umożliwiający sterowanie funkcjami pojazdu i systemem informacyjno-rozrywkowym. Inne nowe wyposażenie standardowe to dostęp i zapłon bezkluczykowy Keyless Go, elektryczny hamulec postojowy oraz do czterech portów USB-C. Ponadto w TGE z automatyczną skrzynią biegów nie ma znanej z poprzedniej generacji dźwigni sterowania na centralnej konsoli; do wybierania trybów jazdy służy teraz selektor umieszczony przy kierownicy. To zwiększa dostępną przestrzeń w kabinie, podobnie jak nowy elektryczny hamulec postojowy uruchamiany za pomocą przycisku.
Jeśli chodzi o napęd, nadal tworzą go silniki 2,0-litrowe turbodoładowane oraz skrzynie 6-biegowe manualne lub 8-biegowe automatyczne. W ofercie zaszły niewielkie zmiany: silnik podstawowy o mocy 75 kW (102 KM) nie będzie już oferowany ze względu na ograniczone zainteresowanie klientów, pozostają trzy wersje: 103 kW (140 KM), 120 kW 163 KM) i 130 kW (177 KM).
W MAN TGE Next Level będzie dostępna także cyfrowa usługa MAN ServiceCare, która zapewni komunikację pomiędzy operatorem pojazdu, a warsztatem w celu zarządzania obsługami i naprawami.