wtorek, 15 lipca, 2025
Technika Komunalna
MB Crusher
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
No Result
View All Result

Pokaz samochodów Renault z polskimi zabudowami

25/06/2025
in Lekkie pojazdy komunalne
0

Renault jest od 16 lat liderem rynku samochodów zabudowanych w Polsce. Nie byłoby tego sukcesu bez dobrych i sensownie wycenionych pojazdów bazowych w każdej klasie: Kangoo Van, Trafic i Master, każdy dostępny zarówno z napędem spalinowym, jak i bateryjnym E-Tech. Z programu wypadł Renault Express, tańsza alternatywa Kangoo: producent nie zdecydował się na dostosowanie tego modelu do wymagań GSR II.

Kangoo Van jest pomyślany do pracy w miastach, zwłaszcza wariant L1 o pojemności ładunkowej 3,3 m3 (3,9 m3 przy wykorzystaniu miejsca w kabinie obok kierowcy). Producent chlubi się opcją Open Sesame: nadwozie nie ma wtedy słupka B i powstaje boczny otwór załadunkowy o szerokości 1,45 m. Kangoo L2 bardzo urósł w porównaniu z poprzednią generacją: długość wynosi ponad 4,9 m, a pojemność ładunkowa co najmniej 4,2 m3. Zmniejsza się luka między tym modelem a Renault Trafic o pojemności od 5,8 m3 (L1H1) do 8,9 m³ (L2H2 z fabrycznym dachem wysokim unikatowym w tej klasie).

Na czele oferty jest Nowy Renault Master, „International Van of the Year 2025”, dostępny jako furgon oraz podwozie ramowe lub platformowe. Nowa konstrukcja ma krótki przód, dzięki czemu pogodzono dużą pojemność ładunkową (od 10,8 do 14,8 m3) ze zwartymi wymiarami zewnętrznymi, i to bez uszczerbku dla wygody kierowcy. W 2024 r. Master był 7. rok z rzędu najchętniej wybieranym samochodem dostawczym na rynku polskim, w okresie styczeń-maj 2025 r. utrzymuje tę pozycję.

Renault współpracuje w Polsce z 24 certyfikowanymi wykonawcami zabudów, a ich program zawiera także rozwiązania potrzebne branży komunalnej. Na niedawnym pokazie debiutował Master przystosowany przez Moto Wektor do roli pojazdu inspekcyjnego dla firm monitorujących i naprawiających sieci kanalizacyjne. W tym celu opracowano własną konstrukcję aluminiowych półek sprzętowych. Takie pojazdy były dostarczane renomowanemu niemieckiemu producentowi wyposażenia inspekcyjnego, a teraz, w nieco uproszczonej wersji, są proponowane na naszym rynku.

Był także niemal pełen przekrój firm wykonujących serwisy mobilne. Modesto, reprezentująca włoskiego producenta StoreVan, pokazała m.in. jak wykorzystać w tym celu Kangoo L2, instalując szuflady wysuwane z tyłu i z boków spod podwyższonej podłogi. Jej dziełem był także transportowo-warsztatowy Master wyposażony w składaną rampę. Podobne rozwiązanie przedstawiła firma Modul System, aranżując wnętrze tak, by można było wprowadzić nieduże urządzenie do wnętrza i wykonywać pracę „pod dachem” korzystając z narzędzi i części przewożonych w regale o stalowej konstrukcji dostarczanym przez szwedzką spółkę-matkę. Dodatkowo proponuje ona układy ważenia pojazdu on-board, zdalnego sterowania funkcjami oraz wyszukiwania elementów wyposażenia oznakowanych przyklejanym nadajnikiem.

Aluminiowe systemy regałowe pokazywali rywale spod Wrocławia. Firma Pronar wyposażyła Trafica L2H2 w zabudowę Bott Vario3, natomiast MobilCar użył również niemieckiego zestawu Sortimo SR5 o nowatorskiej konstrukcji, bez typowych szafek.

Tags: Renault

To może Cię zainteresować

Nowe serwisy mobilne sieci MAN Truck & Bus Polska

Nowe serwisy mobilne sieci MAN Truck & Bus Polska

25/06/2025
Pełna gama samochodów dostawczych Nissan dostępna w Polsce

Pełna gama samochodów dostawczych Nissan dostępna w Polsce

29/05/2025
Ofensywa Maxusa na polskim rynku w 2025 r.

Ofensywa Maxusa na polskim rynku w 2025 r.

29/05/2025
Osiem Fordów E-Transit z wywrotkami trójstronnymi dla PreZero

Osiem Fordów E-Transit z wywrotkami trójstronnymi dla PreZero

02/04/2025
Elektryczne samochody dostawcze niekochane na naszym rynku

Elektryczne samochody dostawcze niekochane na naszym rynku

14/01/2025
Next Post
Izba Branży Komunalnej: zmiana pokoleniowa i kierunek ku przyszłości

Izba Branży Komunalnej: zmiana pokoleniowa i kierunek ku przyszłości

Śmieciarka Coseco 50/50

Śmieciarka Coseco 50/50

HARDOX HiAce
Green Machines
Arbena Baner

Zapisz się do naszego Newslettera

  • HOME
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt

Technika Komunalna

© 2024 Webdesign by Studio 2000

No Result
View All Result
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Wydarzenia branżowe
  • Instalacje komunalne
  • Maszyny recyklingowe
  • Maszyny robocze
  • Pojazdy Komunalne
  • Lekkie pojazdy komunalne
  • Utrzymanie dróg i zieleni
  • Wideo
  • Czasopismo
  • Giełda

© 2024 Webdesign by Novel Vision.