
Renault jest od 16 lat liderem rynku samochodów zabudowanych w Polsce. Nie byłoby tego sukcesu bez dobrych i sensownie wycenionych pojazdów bazowych w każdej klasie: Kangoo Van, Trafic i Master, każdy dostępny zarówno z napędem spalinowym, jak i bateryjnym E-Tech. Z programu wypadł Renault Express, tańsza alternatywa Kangoo: producent nie zdecydował się na dostosowanie tego modelu do wymagań GSR II.
Kangoo Van jest pomyślany do pracy w miastach, zwłaszcza wariant L1 o pojemności ładunkowej 3,3 m3 (3,9 m3 przy wykorzystaniu miejsca w kabinie obok kierowcy). Producent chlubi się opcją Open Sesame: nadwozie nie ma wtedy słupka B i powstaje boczny otwór załadunkowy o szerokości 1,45 m. Kangoo L2 bardzo urósł w porównaniu z poprzednią generacją: długość wynosi ponad 4,9 m, a pojemność ładunkowa co najmniej 4,2 m3. Zmniejsza się luka między tym modelem a Renault Trafic o pojemności od 5,8 m3 (L1H1) do 8,9 m³ (L2H2 z fabrycznym dachem wysokim unikatowym w tej klasie).




Na czele oferty jest Nowy Renault Master, „International Van of the Year 2025”, dostępny jako furgon oraz podwozie ramowe lub platformowe. Nowa konstrukcja ma krótki przód, dzięki czemu pogodzono dużą pojemność ładunkową (od 10,8 do 14,8 m3) ze zwartymi wymiarami zewnętrznymi, i to bez uszczerbku dla wygody kierowcy. W 2024 r. Master był 7. rok z rzędu najchętniej wybieranym samochodem dostawczym na rynku polskim, w okresie styczeń-maj 2025 r. utrzymuje tę pozycję.
Renault współpracuje w Polsce z 24 certyfikowanymi wykonawcami zabudów, a ich program zawiera także rozwiązania potrzebne branży komunalnej. Na niedawnym pokazie debiutował Master przystosowany przez Moto Wektor do roli pojazdu inspekcyjnego dla firm monitorujących i naprawiających sieci kanalizacyjne. W tym celu opracowano własną konstrukcję aluminiowych półek sprzętowych. Takie pojazdy były dostarczane renomowanemu niemieckiemu producentowi wyposażenia inspekcyjnego, a teraz, w nieco uproszczonej wersji, są proponowane na naszym rynku.
Był także niemal pełen przekrój firm wykonujących serwisy mobilne. Modesto, reprezentująca włoskiego producenta StoreVan, pokazała m.in. jak wykorzystać w tym celu Kangoo L2, instalując szuflady wysuwane z tyłu i z boków spod podwyższonej podłogi. Jej dziełem był także transportowo-warsztatowy Master wyposażony w składaną rampę. Podobne rozwiązanie przedstawiła firma Modul System, aranżując wnętrze tak, by można było wprowadzić nieduże urządzenie do wnętrza i wykonywać pracę „pod dachem” korzystając z narzędzi i części przewożonych w regale o stalowej konstrukcji dostarczanym przez szwedzką spółkę-matkę. Dodatkowo proponuje ona układy ważenia pojazdu on-board, zdalnego sterowania funkcjami oraz wyszukiwania elementów wyposażenia oznakowanych przyklejanym nadajnikiem.
Aluminiowe systemy regałowe pokazywali rywale spod Wrocławia. Firma Pronar wyposażyła Trafica L2H2 w zabudowę Bott Vario3, natomiast MobilCar użył również niemieckiego zestawu Sortimo SR5 o nowatorskiej konstrukcji, bez typowych szafek.