Kubota M4 Kubota M4 Kubota M4
piątek, 9 maja, 2025
Technika Komunalna
MB Crusher
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
No Result
View All Result

Nowe otwarcie we włocławskim zakładzie BFE Polska

01/10/2024
in Pojazdy Komunalne
0

Firma BFE jest częścią szwedzkiej grupy przemysłowej, która w 1986 r. weszła na skandynawski rynek komunalny z bogatą gamą kontenerów metalowych oraz urządzeniami hakowymi, szybko zajmując czołową pozycję. Z czasem znaczną część produkcji przeniesiono do polskich zakładów.

Kontenery wszelkich typów powstają w dwóch zakładach w Bydgoszczy i Bobolicach. Spółka BFE we Włocławku montowała hakowce i lekkie wywrotki na podwoziach samochodów ciężarowych. Jej ranga znacznie wzrosła w 2008 r., gdy w BFE opracowano własne konstrukcje śmieciarek. Kompletacja zabudów stała się nie tylko nową, ale wręcz podstawową specjalnością włocławskiego zakładu, a zabudowy zaczęły odnosić coraz więcej sukcesów także na naszym rynku dzięki licznym unikatowym rozwiązaniom. W ramach podziału zadań skrzynie ładunkowe i odwłoki śmieciarek są wykonywane w Szwecji za pomocą robotów spawalniczych z najlepszych stali: STRENX 650 oraz HARDOX 450. Dno wanny zasypowej jest wykonane z nowej stali HARDOX HiAce, która zachowuje wysoką odporność na ścieranie także w kwaśnym środowisku stwarzanym przez wilgotne odpady. Zabudowy są również lakierowane w Szwecji i w takim stanie trafiają do Włocławka w celu ich uzbrojeniu na podwoziach.

„Nikt nie ma tak dobrych blach i tak prostej elektroniki, jak my” – szczyci się prezes Rafał Tomczak. To nie znaczy, że zabudowy BFE są prymitywne: pomyślano je tak, by były odporne na przeciążenia i błędy operatorów.

Mowa o pięciu zasadniczych typach śmieciarek: lekkich jednokomorowych MGT o pojemności 6-8 m3, średnich i ciężkich jednokomorowych HD o pojemności od 16 do 26 m3 oraz dwukomorowych DGT (19 i 21m3). Uzupełniają je dwa modele zabudów wciąganych na podwozia z urządzeniem hakowym. W gamie lekkiej są to MGT KP o pojemności 6 i 8 m3, zaś w ciężkiej LVX 20 i 22 m3. Najpopularniejszy w ofercie BFE jest model HD z jarzmowym mechanizmem zagęszczania odpadów, który zapewnia nawet 7-krotny zgniot i bardzo dobrze radzi sobie z odpadami wielkogabarytowymi. Dlatego wyposażono go w wannę zasypową o pojemności aż 3 m3 z opuszczaną hydraulicznie burtą. Wysokość załadunku zmniejsza się wtedy do 1 m, co ułatwia operatorom zbiórkę ciężkich mebli, które łyżka mechanizmu najpierw łamie, a następnie zgniata siłą 28 t. Dzięki usztywnieniu łyżki i ściany wypychającej jest to rozwiązanie praktycznie niezniszczalne. Do tego wszystkie modele śmieciarek BFE cechuje maksymalnie uproszczona elektronika, z jednym modelem jednostki sterującej oraz jednym modelem czujnika indukcyjnego we wszystkich elementach wymagających kontroli położenia i bezpieczeństwa w czasie pracy oraz intuicyjnym dotykowym ekranem sterowania w kabinie.

Śmieciarki typu HD wyróżniają się dużą pojemnością zasypu, umożliwiającą szybkie opróżnienie pojemników 1100 l. W zabudowach generacji 2.0 łyżka zagarniająca i wrzutnik działają jednocześnie.

BFE przygotowuje podwozia pod wybrane zabudowy i we włocławskim zakładzie uzbraja je w instalacje hydrauliczne, elektryczne, pneumatyczne oraz w system prasowania, ścianę wypychającą i urządzenie wrzutowe. Załoga nabrała dzięki takiej wszechstronności wielkiej wprawy „mechatronicznej”, toteż jest w stanie wykonać indywidualne przystosowanie śmieciarki do potrzeb klientów, np. opróżniania kontenerów KP lub pojemników podziemnych. Inną zaletą kwalifikacji pracowników jest możliwość podejmowania remontów śmieciarek dowolnej marki, łącznie z odbudową skorodowanych elementów zabudowy i uszkodzonych mechanizmów zgniotu. Na każdą taką naprawę firma BFE udziela 12-miesięcznej gwarancji, co jest niespotykanie na polskim rynku. Zakład ma do tego podstawowe wyposażenie, a w razie potrzeby korzysta z większych maszyn innych polskich filii BFAB.

„Sekretem” skuteczności zabudów HD jest jarzmowy mechanizm zgniotu, który za pomocą potężnych siłowników zagęszcza odpady nawet więcej niż 6-krotnie. Zarówno łyżka prasująca, jak i ściana wypychająca są wykonane z blachy HARDOX 450, a sworznie obrotu są hartowane.

Kolejną specyfiką marki, być może wynikającą z jej „korzeni”, jest przekonanie do nadwozi przystosowanych do podejmowania urządzeniami hakowymi. Bierze się ono również z dogłębnej znajomości polskiego rynku komunalnego, a zwłaszcza realiów małych przedsiębiorstw, którym trudno znaleźć środki na nowy pojazd, a często mają podwozia z hakowcami do kontenerów KP. Wiele z nich może współpracować z zabudową śmieciarkową po drobnych adaptacjach (m.in. zwiększenie wydajności hydrauliki i montaż dodatkowych szybkozłączy). Rozwiązanie staje się szczególnie atrakcyjne dla miejscowości, w których występują duże wahania ilości odpadów w ciągu roku. W sezonie wakacyjnym pojazd ze śmieciarką może pomóc w ich odbiorze, w zimie posłużyć np. do utrzymania dróg, gdy jest wyposażony w posypywarkę i pług. Taki pomysł został skutecznie wdrożony m.in. w Zielonej Górze.

Trzeba było poświęcić sporo wysiłku, by w zakładzie znów zapanował porządek, a BFE wraca do dawnej wydajności montażu, napraw i dotarcia do klientów.

W nowym otwarciu w BFE prezesem został Rafał Tomczak, który od wielu lat jest związany z polską branżą komunalną, ma duże doświadczenie, doskonale zna rynek i ponadto pracował przez 5 lat w BFE jako dyrektor sprzedaży i marketingu. Jednym z pierwszych kroków było powołanie spółki handlowej BFE Europe, która przejęła kontakty handlowe oraz zadania marketingowe. Uzupełniono także wyposażenie zakładu i dokupiono trzeci pojazd serwisu mobilnego.

Remonty śmieciarek różnych producentów stały się równie ważną częścią biznesu dla BFE. Pod tym kątem będą też podejmowane inwestycje w nowe urządzenia, m.in. do laserowego oczyszczania powierzchni przed malowaniem.
Jak zawsze najważniejsza jest kadra. Pracownicy produkcyjni BFE to fachowcy z wieloletnim doświadczeniem. Już teraz firma zwiększa zatrudnienie na produkcji, by podołać wpływającym zleceniom.

W tej nowej organizacji z wielką werwą przystąpiono do wdrażania ulepszonego modelu zabudowy jednokomorowej HD określanej jako generacja 2.0., w której zmieniono panele sterowania, dodano dotykowy panel w kabinie kierowcy, wprowadzono laserowy czujnik położenia ściany wypychającej, siłowniki hydrauliczne do opuszczania burty gabarytowej, zwiększono pojemność wanny zasypowej do 3 m3 i umożliwiono jednoczesną pracę prasy z urządzeniem wrzutowym. Na liście opcji znalazł się także moduł do zdalnej diagnostyki online ułatwiający wychwycenie usterek przez serwis BFE. Następnym krokiem będzie wprowadzenie wrzutnika dzielonego oraz automatycznego, o które coraz częściej dopytują klienci. Wielu z nich zdecydowało się odwiedzić zakład we Włocławku w czasie Dni Otwartych w połowie czerwca. Imprezę, rzadko spotykaną w tej branży, zorganizowano właśnie po to, by pokazać, że firma BFE działa, ma się teraz dobrze i jest gotowa walczyć o polski rynek.

Wojciech Karwas

To może Cię zainteresować

Elektryczny napęd i łamana wieża

Elektryczny napęd i łamana wieża

26/03/2025
Zestawy EMS o długości 25,25 m w transporcie komunalnym

Zestawy EMS o długości 25,25 m w transporcie komunalnym

07/01/2025
Śmieciarko-myjki KOMUNAL WASH podbijają świat!

Śmieciarko-myjki KOMUNAL WASH podbijają świat!

07/01/2025
Dwie śmieciarki MAN z 520-konnymi silnikami we flocie PUK Artur Zys

Dwie śmieciarki MAN z 520-konnymi silnikami we flocie PUK Artur Zys

14/11/2024
Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

01/10/2024
Next Post
Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

MAN TGE wchodzi na Next Level

MAN TGE wchodzi na Next Level

Komunalne nowości Pronar na targach IFAT 2024

Komunalne nowości Pronar na targach IFAT 2024

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Green Machines
Arbena Baner

Zapisz się do naszego Newslettera

  • HOME
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt

Technika Komunalna

© 2024 Webdesign by Studio 2000

No Result
View All Result
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Wydarzenia branżowe
  • Instalacje komunalne
  • Maszyny recyklingowe
  • Maszyny robocze
  • Pojazdy Komunalne
  • Lekkie pojazdy komunalne
  • Utrzymanie dróg i zieleni
  • Wideo
  • Czasopismo
  • Giełda

© 2024 Webdesign by Novel Vision.