Pojazdy Scania L wyróżniające się niskim wejściem do kabiny można teraz zamawiać z silnikiem DC07. To doskonałe rozwiązanie dla sektora komunalnego, branży dystrybucyjnej i budowlanej. Razem z dolnym oknem w prawych drzwiach (Scania City Safe) doskonale sprawdza się w zatłoczonych obszarach miejskich, gdzie kluczowe znaczenie mają bezpieczeństwo, ergonomia i niewielka masa pojazdu.
Scania L z automatycznie opuszczanym przednim zawieszeniem zapewnia wydajność, której wymaga się od pojazdu zaprojektowanego do pracy w obszarach miejskich. Dzięki możliwości zastosowania silnika DC07 w Scania L ładowność pojazdu wzrasta o ok. 360 kg. Silnik jest dostępny w trzech wariantach mocy: 220, 250 i 280 KM.
Po wprowadzeniu do oferty kabiny L w 2017 r., Scania wyraźnie zaznaczyła swoją obecność w segmencie miejskich ciężkich pojazdów użytkowych. Konstrukcja Scania L łączy zalety systemu modułowego Scania i niskiego wejścia ze wszystkimi charakterystycznymi cechami pojazdów tej marki. Scania L zapewnia ponadto dogodne przejście w poprzek kabiny, co odciąża fizycznie kierowcę i zwiększa bezpieczeństwo pracy. Zaletą pojazdu jest też dolna szyba w prawych drzwiach, która umożliwia nawiązanie kontaktu wzrokowego z innymi użytkownikami drogi.
– Rozwijając naszą ofertę na początku skoncentrowaliśmy się na bardziej wymagających zastosowaniach, wprowadzając Scania L z pięciocylindrowymi, 9-litrowymi silnikami rzędowymi. Potwierdziło się jednak to, co zakładaliśmy już na samym początku: istnieje również zapotrzebowanie na rozwiązania oparte na lżejszym i bardziej elastycznym silniku 7-litrowym – komentuje Stefan Lindholm, starszy menadżer ds. produktu w Scania Trucks.
Silnik DC07 został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2017 r. i na początku był dostępny tylko w pojazdach Scania P. Jest to lekki, solidny i nowoczesny sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności skokowej 6,7 l. W najmocniejszej wersji 280 KM zapewnia do 1200 Nm momentu obrotowego już od 1050 obr./min. Jednostkę wyposażono w opracowany przez Scania system oczyszczania spalin w technologii SCR.
– Silnik DC07 został przyjęty bardzo dobrze. To najmniejszy silnik Scania dla pojazdów ciężarowych, zachował jednak wszystkie cechy charakterystyczne dla marki: wiodącą w swojej klasie oszczędność zużycia paliwa, efektywność pracy przy niskich obrotach oraz możliwość spalania wyłącznie uwodornionego oleju roślinnego (HVO) lub FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych), z redukcją emisji dwutlenku węgla nawet o 90% – potwierdza Stefan Lindholm.
Leave a Reply