Kubota zaprezentowała niedawno nową gamę wielofunkcyjnych ciągników kompaktowych o oznaczeniu LX przeznaczonych do szerokiej gamy zadań, od koszenia trawników, po prace transportowe, ziemne i odśnieżanie. Napędzana silnikiem Stage V z układem Common Rail, EGR i DPF rodzina maszyn LX będzie oferowana w 4 różnych wariantach. LX-351 z tylną ramą ROPS i LX-351 z kabiną to modele o mocy 34,8 KM, natomiast LX-401 z tylną ramą ROPS i LX-401 z kabiną zapewniają moc 39,8 KM. We wszystkich maszyna za przekazywanie napędu na koła odpowiada 3-zakresowa przekładnia HST.
Ten wygodny ciągnik kompaktowy jest również dostępny z nowym ładowaczem czołowym LA545, opcjonalnie wyposażonym w układ samopoziomowania i funkcję Swift Tach. Ostatnie udogodnienie umożliwia łatwe dołączanie i odłączanie ładowacza bez opuszczania siedzenia operatora. Dzięki zmodernizowanej przekładni oraz przemyślanej konstrukcji gama ciągników kompaktowych LX wyznacza wysokie standardy jakości i wszechstronności.
Kompaktowe ciągniki Kubota LX zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną niezawodność, komfort użytkowania i szeroki wachlarz zastosowań. Maszyny tego typu są zazwyczaj używane jako sprzęt komunalny i budowlany, łącząc moc i kompaktowe wymiary. Seria LX powstała jako wszechstronna gama pojazdów z mocnym silnikiem wysokoprężnym Kubota oferującym liczne walory użytkowe, takie jak: duża oszczędność paliwa, niższy poziom emisji spalin, wysokie wartości mocy i momentu obrotowego. Wszystko to przekłada się na imponującą wydajność w każdych warunkach.
Wśród głównych zalet nowej serii LX należy wymienić funkcję Bi-Speed Turn, nowo zaprojektowaną przekładnię, a także nowe wnętrze, które zapewnia redukcję hałasu wewnątrz kabiny oraz łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie. Udogodnienia dla operatora obejmują ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterowania oraz funkcję automatycznej przepustnicy, która umożliwia operatorowi kontrolowanie obrotów silnika i prędkości jazdy za pomocą jednego pedału. Ponadto nowy model jest wyjątkowo wąski, co pozwala na łatwe manewrowanie w każdej sytuacji.
Ciągnik serii LX uzyskał już homologację i w pierwszej kolejności będzie wprowadzony na rynek europejski. W późniejszym czasie dołączą rynki Ameryki Północnej i Japonii.
Leave a Reply