DAF XD dostępny z silnikiem PACCAR PX-7

DAF XD dostępny z silnikiem PACCAR PX-7

W gamie XD jest dostępny nowy układ napędowy z silnikiem PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l i mocy od 167 kW (230 KM) do 227 kW (310 KM). Wprowadzona jednostka stanowi uzupełnienie wcześniejszych wersji ciężarówki roku 2023 z silnikiem PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l i mocy od 220 kW (300 KM) do 330 kW (450 KM). Dzięki temu klienci mogą idealnie dostosować pojazdy ciężarowe do zastosowań dystrybucyjnych i specjalistycznych w aspekcie indywidualnych zadań i wymagań. Nowy układ napędowy PACCAR PX-7 jest o 600 kg lżejszy w porównaniu z jednostką MX-11, która także odznacza się niską masą w swoim segmencie pojemności skokowej. To z kolei przekłada się na dużą ładowność i oszczędność paliwa.

Nowy silnik o dużej wydajności

6-cylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l został całkowicie przeprojektowany. Ta zaawansowana jednostka bez układu EGR jest wyposażona w lekki, a jednocześnie niezwykle mocny nowy blok wykonany z żeliwa z grafitem wermikularnym (CGI), a także żeliwną głowicę cylindrów, nowe tłoki o niskim współczynniku tarcia, nową turbosprężarkę oraz zmodyfikowany pod kątem wydajności kompresor pneumatycznego układu hamulcowego. Silnik jest dostępny w czterech wariantach mocy: 167 kW (230 KM), 189 kW (260 KM), 212 kW (290 KM) i 227 kW (310 KM). W celu zapewnienia oszczędności paliwa i najwyższego komfortu kierowcy maksymalny moment obrotowy jest już dostępny przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika.

Automatyczne skrzynie biegów PowerLine

Model DAF XD z silnikiem PACCAR PX-7 jest wyposażony w nową, 8-stopniową, w pełni automatyczną skrzynię biegów PowerLine, która charakteryzuje się optymalnym zestopniowaniem przełożeń. Ponadto skrzynia zmienia biegi utrzymując wysoki moment obrotowy silnika, co przekłada się na wygodną i sprawną jazdę. Zastosowana przekładnia ułatwia precyzyjne manewrowanie dzięki funkcji urge-to-move, czyli ruszania po zwolnieniu pedału hamulca. Dokładając do tego zoptymalizowane przełożenia tylnej osi, XD z silnikiem PX-7 zapewnia dalszą oszczędność paliwa, co jeszcze bardziej umacnia jego pozycję w segmencie pojazdów dystrybucyjnych.

Opcjonalnie XD z układem napędowym PACCAR PX-7 jest również dostępny ze skutecznym hamulcem silnikowym PX Engine Brake o mocy przekraczającej 200 kW (276 KM).

Punkt odniesienia w zakresie bezpieczeństwa

Pojazd DAF XD z nowym układem napędowym PX-7, podobnie jak dotychczasowe modele XD oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa uzyskany dzięki dużej szybie czołowej z nisko poprowadzoną dolną krawędzią i dużym oknom bocznym – również z bardzo nisko umieszczonymi dolnym krawędziami, a także niskiemu położeniu kabiny i opcjonalnemu przeszkleniu drzwi pasażera (ang. kerb view window). Wszystkie te elementy przekładają się na niezrównaną widoczność bezpośrednią. Z kolei wyjątkowe systemy DAF Corner View i DAF Digital Vision System gwarantują znakomitą widoczność pośrednią i bezpieczeństwo czynne, szczególnie w gęstym ruchu miejskim.

Leave a Reply

Your email address will not be published.