Modele DAF XF, XG i XG⁺ uhonorowane tytułem „International Truck of the Year”

Modele DAF XF, XG i XG⁺ uhonorowane tytułem „International Truck of the Year”

Nowa generacja pojazdów ciężarowych DAF do transportu długodystansowego została nagrodzona tytułem „International Truck of the Year 2022”. – Pojazdy XF, XG i XG⁺ wyznaczają w branży nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy – oświadczyło jury po przeprowadzeniu szeregu testów. Prestiżową nagrodę wręczono we Francji podczas wystawy Solutrans w Lyonie. Firma DAF została również uhonorowana nagrodą „2022 Truck Innovation Award”, która doceniła pojazd XF Innovation z silnikiem spalinowym na wodór. 

Zgodnie z zasadami konkursu „International Truck of the Year” coroczną nagrodę przyznaje się pojazdowi, który został wprowadzony na rynek w poprzednim roku i który wniósł największy wkład w zakresie wydajności transportu drogowego. Podczas konkursu ocenianych jest wiele kryteriów, w tym innowacje technologiczne, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, oszczędność paliwa, wpływ na środowisko naturalne i całkowity koszt eksploatacji (TCO). – DAF jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek zupełnie nową generację pojazdów ciężarowych opracowanych z uwzględnieniem nowych europejskich przepisów dotyczących mas i wymiarów – stwierdził Gianenrico Griffini, przewodniczący jury konkursu „International Truck of the Year”. – W rezultacie powstał szereg bardzo atrakcyjnych wizualnie pojazdów o aerodynamicznej sylwetce, które cechują się najlepszą w swojej klasie wydajnością, bezpieczeństwem i komfortem kierowcy. Nowe modele XF, XG i XG⁺ zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią dzięki dużej, zakrzywionej przedniej szybie oraz szybom bocznym o nisko umieszczonych dolnych krawędziach wraz z oknem widoku na krawężnik. Elementy te – wraz z cyfrowym systemem wizyjnym, który zastępuje tradycyjne lusterka wsteczne, oraz nową kamerą narożną – dają kierowcy kompletny widok otoczenia, chroniąc szczególnie narażonych użytkowników dróg.


Prestiżową nagrodę „International Truck of the Year 2022” odebrał Harry Wolters, prezes DAF Trucks, który dedykował ją wraz z podziękowaniami całemu zespołowi DAF liczącemu ponad 12 tys. osób na całym świecie. – To wyjątkowe osiągnięcie jest efektem prawdziwie zespołowej pracy! Pojazdy XF, XG i XG nowej generacji powstały w wyniku największego projektu rozwojowego w przeszło 90-letniej historii naszej firmy. Są wynikiem dokładnego wsłuchania się w potrzeby naszych klientów i ich kierowców oraz naszej jasno sprecyzowanej wizji trwałych i zrównoważonych rozwiązań transportowych w przyszłości. To także owoc naszego zaangażowania w dostarczanie najlepszych możliwych rozwiązań transportowych. Jesteśmy pierwszym producentem pojazdów ciężarowych, który w pełni stosuje nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów pojazdów, aby zapewnić naszym klientom wyjątkowe korzyści. Dobrze jest być pierwszym – jeszcze lepiej być wyjątkowym. Podsumowując werdykt przewodniczący jury Gianenrico Griffini skomentował: – Wprowadzając na rynek pojazdy ciężarowe nowej generacji, firma DAF zaprezentowała gamę zaawansowanych technologicznie pojazdów w najcięższej klasie wagowej, które wyznaczają nowe standardy w branży. Oprócz tego firma jest zorientowana na przyszłość, ponieważ tworzy także kompletną i bardzo energooszczędną platformę dla nowych generacji alternatywnych źródeł napędu i układów napędowych.


Doskonałym przykładem jest nowy model XF z technologią silnika spalinowego zasilanego wodorem, nad którą DAF właśnie pracuje i która podczas październikowych pokazów zrobiła duże wrażenie na jury konkursu „International Truck of the Year”. Dzięki temu pojazd DAF XF H2 Innovation został uhonorowany nagrodą „Truck Innovation Award 2022”. – Ta specjalna nagroda podkreśla naszą filozofię skupiającą się na potrzebie zbadania wszystkich dostępnych technologii na drodze do dekarbonizacji transportu i mobilności w następnej dekadzie – powiedział Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy DAF ds. rozwoju produktów. – Technologia wodorowa może stać się bardzo ciekawym, przyszłościowym rozwiązaniem, które uzupełni aktualną ofertę bateryjnych pojazdów elektrycznych oraz pojazdów hybrydowych, nad którymi pracujemy. Uhonorowanie nagrodą Truck Innovation Award 2022 świadczy również o tym, że silnik spalinowy cały czas ma przed sobą obiecującą przyszłość, w której uczestniczyć będą paliwa nowej generacji, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Ważne jest, aby zrozumieć, że zaprzestanie wykorzystywania paliw kopalnych nie powinno w żaden sposób automatycznie skutkować wyeliminowaniem silników spalinowych, zwłaszcza w segmencie ciężkiego transportu długodystansowego. Ron Borsboom dodał: – Użycie silników spalinowych na wodór (H2-ICE) oznacza, że w wielu obszarach będzie można korzystać z istniejącej sieci stacji paliw. Musimy też bardziej docenić fakt, że w Europie posiadamy rozległą wiedzę i infrastrukturę służącą tej technologii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.