
Bobcat, globalna marka sprzętu, innowacji i rozwiązań dla robót w terenie, sprzedała w Europie ponad 30 tys. modułów łączących z systemem Machine IQ, zapewniających wydajność, produktywność i spokój ducha klientom w całym regionie. Firmowa platforma telematyczna uruchomiona w 2019 r., gwarantuje klientom i dealerom dostęp do kluczowych danych maszyny niemal w czasie rzeczywistym, co pomaga zwiększyć efektywność, bezpieczeństwo i wydłużyć czas bez przestojów.
Moduł Machine IQ, montowany fabrycznie lub przez dealerów jako zestaw posprzedażowy, łączy obsługiwane modele maszyn Bobcat z chmurą, dzięki czemu klienci mogą działać szybciej i utrzymywać swój sprzęt w optymalnym stanie technicznym. Funkcje takie jak śledzenie postępów konserwacji oraz grupowanie maszyn są dostępne w pakiecie standardowym, który jest darmowy przez pierwsze dwa lata. Obszary zastrzeżone, zaawansowane raporty użytkowania, historia kodów błędów oraz konfigurowane powiadomienia są dostępne w ramach pakietu premium, który obejmuje również funkcję zdalnej blokady silnika w połączonych ładowarkach o sterowaniu burtowym, kompaktowych ładowarkach gąsienicowych, minikoparkach, kompaktowych ładowarkach kołowych, a teraz również w ładowarkach teleskopowych.
Operatorzy i zarządcy flot wykorzystują Machine IQ, by zwiększać bezpieczeństwo i zapewniać płynną realizację projektów dzięki takim funkcjom jak lokalizacja i odzyskiwanie sprzętu czy też ustawianie obszarów zastrzeżonych oraz godzin zakazu ruchu, które powiadamiają o nieupoważnionej zmianie lokalizacji. Monitorowanie zużycia paliwa i eksploatacji maszyny pozwala na szybsze, bardziej uzasadnione decyzje zwiększające produktywność i ograniczające przestoje. Z kolei śledzenie kodów niemal w czasie rzeczywistym pozwala dealerom zapobiegać sytuacjom, w których drobne problemy prowadzą do poważnych napraw, co umożliwia optymalizację konserwacji w trudnych warunkach.
Tomas Plechaty, dyrektor ds. programu cyfrowego w Doosan Bobcat EMEA, powiedział: „Osiągnięcie progu sprzedaży 30 tys. modułów Machine IQ nie tylko pokazuje zaangażowanie naszego zespołu w tworzenie innowacyjnych rozwiązań zorientowanych na efektywność, ale również odzwierciedla podstawowe wartości, które nasze maszyny należące do systemu zapewniają w terenie. Dzięki danym w czasie rzeczywistym kliencie Bobcat w całej Europie wykorzystują te rozwiązania, aby zwiększyć bezpieczeństwo, produktywność oraz usprawnić podejmowanie decyzji”.
Zdalna blokada silnika jest teraz dostępna w ładowarkach teleskopowych
Firma Bobcat dodała nową funkcję zdalnej blokady silnika na platformie telematyki Machine IQ również w ładowarkach teleskopowych. Pozwala ona klientom w Europie zdalnie umożliwiać lub blokować uruchamianie silnika maszyny poprzez portal właściciela lub aplikację mobilną Machine IQ. Dzięki funkcji zdalnej blokady silnika operatorzy i właściciele mogą kilkoma kliknięciami wyłączyć maszynę, co utrudnia kradzież i ułatwia szybkie odzyskanie maszyny.
Jest wiele przykładów pokazujących, jak Machine IQ zwiększa efektywność, bezpieczeństwo i czas pracy bez przestojów. Na przykład, gdy E27z firmy HA Terrassement zniknęła z podjazdu firmy (razem z przyczepą), belgijski dealer Bobcat skorzystał z platformy, aby uzyskać najbardziej aktualną lokalizację GPS i przekazać dokładne współrzędne klientowi. Jak wyjaśnia Hans Vervloet, dyrektor ds. obsługi posprzedażowej w Vangaever NV, dzięki temu zaginiony sprzęt – wart dziesiątki tysięcy euro – odzyskano szybko i bezpiecznie.
Tymczasem Sandy Gray, dyrektor Grays Machinery Ltd w Wlk. Brytanii, opowiada, jak jeden z klientów wykorzystuje Machine IQ do pilnowania Bobcat S450, którą często pozostawia poza parkiem maszyn. Firma wykorzystuje funkcję obszarów zastrzeżonych oraz bieżących kodów błędów, aby zapewnić bezpieczeństwo i prewencyjne serwisowanie maszyny, która pracuje w oddalonych, trudnych lokalizacjach. Poza unikaniem nieplanowanych przestojów funkcja ta pozwala również wydłużać okres użytkowania maszyny.
Widoczność i prewencyjna obsługa zapewniana przez Machine IQ pomaga również firmie Rashev & Co w Bułgarii, jak mówi Kristina Bożilowa, dyrektor ds. sprzedaży i serwisu w Megatron EAD. Możliwość kontroli kodów błędów, harmonogramów serwisowych oraz zużycia paliwa niemal w czasie rzeczywistym pozwala z wyprzedzeniem wykrywać problemy i organizować wizyty serwisowe, dzięki czemu flota pozostaje zawsze sprawna.
Strategia dzięki innowacji
Bobcat będzie dalej inwestować w Machine IQ i ofertę produktów cyfrowych, aby zapewniać użytkownikom i zarządcom flot wgląd w różnorodne dane, diagnostykę oraz integrację z innymi rozwiązaniami. Bezustanne zaangażowanie w innowacje i rozwiązania zdalne sprawia, że europejska sieć dealerów Bobcat ma więcej sposobów na ochronę sprzętu, planowanie konserwacji i utrzymanie maszyn klientów w takim stanie, by pracowały i zarabiały.
„Chociaż wraz z moimi współpracownikami jesteśmy zachwyceni, że osiągnęliśmy ten ważny etap, tak naprawdę dopiero zaczynamy” – komentuje Plechaty. „Machine IQ to jedna z podstaw innowacyjnego podejścia firmy Bobcat i będziemy dalej intensywnie inwestować w rozwiązania łączności, integracje i wsparcie dealerów, które pozwalają naszym klientom osiągnąć jeszcze więcej”.
Więcej informacji na temat Machine IQ lub sprzętu, innowacji oraz rozwiązań Bobcat dostępnych w Europie można znaleźć na stronie bobcat.com.







