
Dwa lata temu dystrybucję Nissanów w Polsce przejęła międzynarodowa organizacja dealerska Astara (wcześniej pełniła tę rolę dla marek Mitsubishi i Isuzu). Pod jej flagami do znanego od kilku lat dostawczego Townstara dołączają większe Primastar i Interstar. Żaden z nich nie będzie niespodzianką dla polskich klientów, wszystkie są efektem współpracy w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i pochodzą z zakładów Renault. Townstar jest odpowiednikiem Kangoo, Primastar to Trafic z logo Nissan, nazwę Interstar nosi Master w nowych barwach. Zadbano przy tym o zróżnicowanie wizualne, szczególnie widoczne w Interstarze z bardzo charakterystycznym przednim pasem. Obie marki mają różne podejście do kompletacji i wyposażenia, tu z kolei wyróżnia się Townstar dostępny ze 130-konnym silnikiem benzynowym lub w wersji elektrycznej, zrezygnowano z diesla. Ale są obie długości nadwozia, a dłuższe można zamówić jako 5-osobowe Combi z szybko składanymi tylnymi miejscami integralnymi z przegrodą.
Interstar jako bliźniak Mastera jest najnowocześniejszym pojazdem na rynku, zbudowanym na nowej platformie zaprojektowanej pod kątem maksymalnej sprawności napędu. Oferta obejmuje furgony i 7-osobowe brygadówki. Obecnie dwie długości i dwie wysokości nadwozia tworzą trzy wielkości furgonów o pojemności ładunkowej od 10,8 do 14,8 m3, największa długość ładowni to 3,85 m, największa wysokość 2,14 m. Interstar jest dostępny z 2-litrowym dieslem o mocy od 105 do 170 KM oraz w wersji elektrycznej Interstar-e (baterie trakcyjne o pojemności 40 lub 87 kWh, z większą zasięg wynosi ok. 400 km). Nissan Primastar (od wielu lat w ofercie japońskiej marki w Europie, dotąd niedostępny w Polsce) bazuje na Traficu o konstrukcji starszej, ale kilkakrotnie modernizowanej wraz z zaostrzaniem norm emisyjnych i standardów bezpieczeństwa. Przy okazji odświeżano projekt nadwozia i kabiny, toteż Primastar zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Combi niczym nie odstaje od europejskiej średniej w swojej klasie. Klienci mają do wyboru dwie długości pojazdu, pojemność ładunkowa sięga 6,7 m3. Samochód jest dostępny z dieslami o mocy od 110 do 150 KM, a także z 6-biegową skrzynią manualną lub 9-biegową automatyczną.
Samochody użytkowe Nissan mają 5-letnią gwarancję (12-letnią na powłokę lakierniczą) i przez 5 lat mogą korzystać z pomocy drogowej Nissan Assistance. W przypadku Interstara-e, pojemność akumulatora trakcyjnego jest gwarantowana na 8 lat.