Pod debiucie jesienią na IAA Hanower, na rynki europejskie wchodzą obecnie nowe opony ciężarowe Goodyear EQMAX i EQMAX Ultra. Uzupełniają one dotychczasową ofertę dla transportu regionalnego i dalekiego o ogumienie wyróżniające się mniejszymi oporami ruchu i większą trwałością oraz zastosowaniem naturalnych materiałów. Szczególne znaczenie ma tu popiół z łuski ryżowej (RHA – Rice Husk Ash). Na świecie powstają rocznie setki milionów ton łuski, odpadu przy produkcji ryżu. Spala się ją w celach energetycznych, pozostaje jednak po tym dużo popiołu, ponieważ łuska w ok. 70% składa się z niepalnej krzemionki. Od dawna próbowano wykorzystać RHA jako surowiec do produkcji wypełniaczy do tworzyw w miejsce krzemionki mineralnej, ponieważ taki proces jest tańszy i mniej energochłonny, a do tego można pozbyć się kłopotliwego odpadu. Goodyear informował o planach zastosowania krzemionki z RHA w mieszance gumowej już ponad 10 lat temu. Nastąpiło to wraz z nową generacją opon, gdy dostawcy zapewnili materiał o odpowiednich właściwościach i na dużą skalę.
Szczególne zainteresowanie firm komunalnych powinny wzbudzić opony serii EQMAX przeznaczone do transportu dalekiego i regionalnego, także takiego, który często przejeżdża przez miasta i musi liczyć się z licznymi zakrętami czy częstymi przystankami. Pod względem trwałości w takich warunkach przewyższają one ogumienie Goodyear Fuelmax Endurance, a oporu ruchu mają mniejsze niż opony KMAX Gen-2. Nowy model obejmuje opony na oś sterowaną EQMAX S (315/75, 385/55 i 315/80 R22,5) oraz na oś napędową EQMAX D (315/80 i 315/70 R22,5). Dostępne obecnie rozmiary mają na etykiecie unijnej oceny B za wydajność paliwową i przyczepność na mokrej nawierzchni oraz jedną falkę za hałas zewnętrzny w przypadku opon na oś sterowaną i dwie w napędowych.
Goodyear podkreśla zwiększenie trwałości całej rodziny EQMAX uzyskane dzięki podwyższonej zawartości krzemionki częściowo zastępującej sadzę. Ta cecha ma być zachowana także w pojazdach elektrycznych, które są nieco cięższe, a opony muszą przenosić większe siły tak od napędu, jak i hamowania.