piątek, 13 czerwca, 2025
Technika Komunalna
MB Crusher
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
No Result
View All Result

Terberg Connect – zdalna diagnostyka pojazdów komunalnych

01/10/2024
in Pojazdy Komunalne
0

Stałe monitorowanie pozycji i parametrów pracy sprzętu to już standard w dużych przedsiębiorstwach komunalnych. Firma Terberg idzie o krok dalej, wykorzystując najnowsze technologie do dwustronnej komunikacji między serwisami i zarządcami flot a pojazdami do odbioru odpadów.

Taką możliwość daje układ Terberg Connect. Jego głównym elementem jest specjalnie opracowany moduł telematyczny służący jako procesor do zbierania, przechowywania i obróbki danych z kluczowych komponentów podwozia, zabudowy i wrzutnika. Sygnały z czujników są przetwarzane i przesyłane przez sieć bezprzewodową 4G lub 5G do bezpiecznej „chmury”, skąd mają do nich dostęp tylko serwisy Terberg oraz klienci w zakresach określonych odpowiednio do ich potrzeb. Do połączenia z serwerami służą standardowe przeglądarki online, toteż pojazdy można kontrolować z każdego miejsca na świecie i na dowolnym urządzeniu, nawet smartfonie. Oprogramowanie do przetwarzania danych również jest unikatowe, opracowane pod kątem intuicyjnej obsługi oraz czytelnego przekazywania informacji odbiorcom na różnych poziomach decyzyjności. Użytkownik widzi każdy pojazd jako kółko na cyfrowej mapie, „klikając” w wybrane, stopniowo rozwija menu z odczytami z czujników, parametrami urządzeń hydraulicznych i elektrycznych oraz napędu. Zależnie od poziomu uprawnień, może sprawdzać i zmieniać ustawienia.

Interfejs użytkownika wykorzystuje technologię Cyfrowego Bliźniaka: na ekranie jest prezentowany wirtualny odpowiednik sprzętu, podając w czasie rzeczywistym informacje opracowane na podstawie ponad 300 sygnałów z kluczowych komponentów pojazdu. Proaktywne zarządzanie flotą pomaga zapobiegać problemom i reagować na zagrożenia w czasie eksploatacji.

Terberg Connect obejmuje podwozie pojazdu, mechanizmy nadwozia i wrzutnika oraz systemy ważenia i identyfikacji pojemników, jeśli są zamontowane. Podstawowym celem działania takiej sieci łączności jest ułatwienie zarządzania flotą w czasie rzeczywistym, tak by optymalnie wykorzystać tabor przy pełnej wiedzy o położeniu i stanie każdego pojazdu. Zdarzenia niebezpieczne, jak przegrzanie silnika, niski poziom oleju, paliwa czy AdBlue, powodują generowanie komunikatów ostrzegawczych. Dane z pojazdów i poszczególnych tras są analizowane i zapisywane na trasie, zostawiając w pamięci Terberg Connect tzw. „ślad ślimaka”. W każdej chwili można wrócić do historii, np. by stwierdzić, czy występowanie powtarzających się usterek jest związane z przekroczeniami parametrów przy załadunku odpadów lub błędami obsługi.

Moduł telematyczny Terberg Connect skonstruowano specjalnie pod kątem warunków w transporcie komunalnym: jest certyfikowany do pracy w temperaturze od -40 do 85°C, chroniony przed uderzeniami, wilgocią i pyłem na poziomie IP67. Przeszedł także testy kompatybilności energetycznej.

Za pośrednictwem interfejsów API układ dobrze współpracuje z systemami już zainstalowanymi we flotach, dostarczając w czasie rzeczywistym dane do analizy wydajności odbioru odpadów, raportowania zachowań kierowców itp. Można także wdrażać programy „Płać za co wrzuciłeś” dzięki dokładnym i wiarygodnym informacjom z ważenia i odczytu identyfikatorów RFID na pojemnikach.

Podstawową zaletą układu Terberg Connect jest zmniejszenie czasu przestojów dzięki proaktywnemu przygotowaniu floty. Dział techniczny firmy komunalnej ma kompleksowy, stale aktualizowany przegląd jej stanu, co ułatwia planowanie codziennych zadań. Wspomniane alarmowanie praktycznie wyklucza możliwość wyjechania za bramę zakładu pojazdem ze zbyt niskie poziom płynów eksploatacyjnych albo nadmiernie zużytymi okładzinami hamulców (funkcjonalność jest dostępna w zależności od marki podwozia, jego specyfikacji itd.). W przypadku problemów na trasie można szybko zdiagnozować prawdopodobne powody i przesłać kierowcy zalecenia: weryfikacji wystąpienia usterki, kontynuowania pracy, zatrzymania pojazdu w celu wgrania aktualizacji oprogramowania lub zmiany parametrów (np. stopnia zagęszczenia odpadów), powrotu do bazy lub oczekiwania na mobilny serwis.

Dyspozytor firmy komunalnej widzi na ekranie położenie i status pracy wszystkich pojazdów. W każdej chwili może podejrzeć szczegółowe dane. Jeśli będzie miał wątpliwości, np. co do obsługiwanej trasy, szybko sprawdzi czy dany pojazd poruszał się tymi samymi ulicami w przeszłości.

Wyszukanie przyczyn usterek jest uproszczone dzięki diagnostyce wizualnej. Wykorzystano przy tym technologię Cyfrowego Bliźniaka (ang. digital twins). Najważniejsze zespoły mają swoje cyfrowe odpowiedniki w oprogramowaniu. Faktyczna praca zabudowy jest równolegle odtwarzana w komputerze, który szybko podsumowuje np. przekraczanie dopuszczalnych ciśnień czy temperatury oleju w blokach elektrozaworów hydraulicznych albo nadmierną liczbę cykli. Powiadomiony o tym zarządca floty może skorelować te dane z trasą i wprowadzić stosowne zmiany, nim dojdzie do usterki. Jeśli jednak ekstremalne wykorzystanie pojazdu wynika z lokalnie trudnych warunków odbioru odpadów i niewiele da się poprawić, serwis Terberg wykorzysta te same dane do oszacowania przebiegu pojazdu lub czasu pracy zabudowy, przy których będzie konieczna obsługa obciążonych podzespołów. Mając taką wiedzę łatwo zaplanować z użytkownikiem najbardziej dogodny termin wykonania takiego serwisu lub uzgodnić wymianę z wyprzedzeniem, zapobiegając niespodziewanym przestojom.

Jeżeli mimo to dojdzie do awarii, której nie da się usunąć zdalnie, są znane jej potencjalne przyczyny i mobilni mechanicy Terberg mają uproszczone zadanie: jadą na miejsce akcji przygotowani do określonych zadań, z właściwymi częściami zamiennymi. Ułatwia to sprawną naprawę za pierwszym podejściem i skraca przestój, a tym samym koszty obu stron.

To może Cię zainteresować

Śmieciarki Coseco i NTM w ofercie SLT Group. Konkurencja w rodzinie?

Śmieciarki Coseco i NTM w ofercie SLT Group. Konkurencja w rodzinie?

29/05/2025
Elektryczny napęd i łamana wieża

Elektryczny napęd i łamana wieża

26/03/2025
Zestawy EMS o długości 25,25 m w transporcie komunalnym

Zestawy EMS o długości 25,25 m w transporcie komunalnym

07/01/2025
Śmieciarko-myjki KOMUNAL WASH podbijają świat!

Śmieciarko-myjki KOMUNAL WASH podbijają świat!

07/01/2025
Dwie śmieciarki MAN z 520-konnymi silnikami we flocie PUK Artur Zys

Dwie śmieciarki MAN z 520-konnymi silnikami we flocie PUK Artur Zys

14/11/2024
Next Post
Nowe otwarcie we włocławskim zakładzie BFE Polska

Nowe otwarcie we włocławskim zakładzie BFE Polska

Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

Wóz asenizacyjny SLT Group BA-15 w PGK „Saniko”: krótsza praca i mniej kursów

MAN TGE wchodzi na Next Level

MAN TGE wchodzi na Next Level

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

HARDOX HiAce
Green Machines
Arbena Baner

Zapisz się do naszego Newslettera

  • HOME
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt

Technika Komunalna

© 2024 Webdesign by Studio 2000

No Result
View All Result
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Wydarzenia branżowe
  • Instalacje komunalne
  • Maszyny recyklingowe
  • Maszyny robocze
  • Pojazdy Komunalne
  • Lekkie pojazdy komunalne
  • Utrzymanie dróg i zieleni
  • Wideo
  • Czasopismo
  • Giełda

© 2024 Webdesign by Novel Vision.