
Nic podobnego! Firma SLT Group, jako czołowy dostawca pojazdów komunalnych na polskim rynku, dąży do stworzenia odpowiednio szerokiej oferty, aby każdy klient mógł otrzymać rozwiązanie idealnie dopasowane do swoich potrzeb. A zabudowy NTM i Coseco różnią się pod wieloma względami i tym samym stanowią doskonałe wzajemne uzupełnienie.

Produkty NTM i Coseco są skierowane do całkiem innych odbiorców. – W przypadku marki NTM skupiamy się na klientach, którzy oczekują maksymalnie niezawodnej i jednocześnie prostej śmieciarki, a więc bez rozbudowanej elektroniki. To również oferta dla klientów, którzy mają już w swojej flocie NTM-y. Oni po prostu wiedzą, czego chcą. Gdy informujemy ich, że jesteśmy jedynym autoryzowanym przedstawicielem tej firmy w Polce, to bardzo chętnie przystępują do rozmów o kolejnych pojazdach, proszą o ich wycenę itp. – tłumaczy Paweł Hrycak, Dyrektor Handlowy oraz Dyrektor Marketingu w SLT Group. Oczywiście najwięcej zapytań dotyczy zabudów dwukomorowych, ponieważ NTM słynie z takich konstrukcji. Z drugiej strony ich cena prezentuje się dość atrakcyjne: nie jest ona znacząco wyższa w porównaniu do konkurencji, dlatego wielu klientów akceptuje tę różnicę by otrzymać przysłowiowego Rolls-Royce’a. W przypadku zabudów dwukomorowych NTM proponuje podział skrzyni ładunkowej w stosunku 70 do 30. Jest też wersja 50/50, z tym, że ładowana od góry, do np. pojemników dzwonowych lub podziemnych. Coraz częściej jednak wielu klientów dopytuje również o modele trzykomorowe. Taka zabudowa ma dodatkową komorę umieszczoną w poprzek tuż za kabiną. Nie ma w niej mechanizmu zagęszczania, dlatego idealnie nadaje się odbioru materiałów, których nie można lub nie powinno się prasować, takich jak szkło czy odpady bio (ze względu na możliwość powstawania odcieków). W ofercie NTM są też zabudowy jednokomorowe, chociaż w tym przypadku różnica w cenie jest już większa. To efekt nie tylko wysokiej jakości konstrukcji, ale także stosowania podzespołów wyłącznie klasy Premium. Chodzi tu np. o układy hydrauliczne, elektryczne, olej, centralne smarowanie itp. Dzięki temu zabudowy NTM szczycą się legendarną niezawodnością i trwałością nawet, jeśli są eksploatowane w skrajnie trudnych warunkach.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku drugiej marki reprezentowanej przez SLT Group. – Jeśli chodzi o produkty Coseco, to ich odbiorcami są klienci poszukujących innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich jest np. unikatowa, opatentowana zabudowa typu 50/50, w której do obu komór można opróżniać 4-kołowe pojemniki 1100-litrów. Jej nabywcy mają świadomość, że taka konstrukcja jest nieco bardziej skomplikowana, ale zapewni im duże oszczędności i nowe możliwości. Klasyczne podziały komór niosą ze sobą pewne ograniczenia i zaplanowanie trasówki pod taką śmieciarkę często bywa problematyczne. W przypadku Coseco 50/50 jest to o wiele prostsze, ponieważ obie komory pozwalają na obsługę wszystkich rodzajów najpopularniejszych pojemników – dodaje Paweł Hrycak. Włoski producent oferuje jeszcze śmieciarki dwukomorowe z innym podziałem komór, tj. 60/40 i 70/30. Do wyboru są też zabudowy jednokomorowe – ich cena jest niższa w porównaniu do analogicznych produktów NTM, dzięki czemu mogą skutecznie konkurować z pozostałymi markami dostępnymi na polskim rynku. Śmieciarki jednokomorowe Coseco są dość dobrze znane w naszym kraju i nietrudno spotkać zakład, w którym pracują jeszcze 20-letnie egzemplarze. Ich użytkownicy chwalą je za trwałość i zgodnie podkreślają, że w żadnej innej marce nie ma takiego zgniotu jak w śmieciarkach Coseco. Jednocześnie zachęcają SLT Group do ofertowania ich w przetargach, ponieważ znów chcieliby mieć je w swojej flocie.


Różnice dotyczą też samego portfolio. Włoska firma może pochwalić się niezwykle szerokim programem produkcyjnym, obejmującym śmieciarki o pojemności od 1,5 do 70 m3. Te największe mają postać naczep i służą jako mobilne stacje przeładunkowe. Niedawno z powodzeniem wprowadzono model Dual Power z zasilaniem elektrycznym wspomaganym ogniwami fotowoltaicznymi zamontowanymi na dachu. W przypadku NTM zakres oferty również jest imponujący. Kompletną gamę tworzą zabudowy o pojemności od 6 do nawet 34 m3. Znajdują się w niej nie tylko śmieciarki jedno- i wielokomorowe ładowane od tyłu, ale również zabudowy z załadunkiem bocznym, czołowym (tzw. nosorożce) oraz górnym. Firma NTM podejmuje się też opracowywania zabudów na zamówienie – warunkiem jest odpowiednia liczba sztuk uzasadniająca niestandardowe wdrożenie. Szczególne miejsce zajmuje w jej ofercie konstrukcja 4-komorowa, która wymaga wprawdzie zastosowania specjalnych pojemników, ale zapewnia najlepsze wykorzystanie śmieciarki podczas jednej trasówki.

Firma SLT Group ma już ugruntowaną pozycję, jeśli chodzi o zabudowy hakowe czy bramowe, dlatego w tym roku będzie intensywnie promowała śmieciarki. Z tego względu do dyspozycji klientów zostaną przygotowane trzy pojazdy demonstracyjne: dwie Coseco (jednokomorowa i dwukomorowa 50/50) oraz jedna NTM (dwukomorowa 70/30). Równocześnie SLT Group planuje dalszą rozbudowę działu serwisowego aby sprostać oczekiwaniom rynku.
Karol Wójtowicz