
Elektryczne ciężarówki są oferowane przez Volvo Trucks od 2019 r. Ich użytkownicy z 50 krajów na całym świecie przejechali w tym czasie blisko 170 mln km. Pięć największych rynków to Niemcy, Holandia, Stany Zjednoczone, Norwegia i Szwecja. Obecna gama akumulatorowych modeli Volvo (FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric, FH Aero Electric i VNR Electric) jest dostosowana do potrzeb dystrybucji miejskiej i regionalnej, a także budownictwa i wywozu odpadów. Wczesny debiut elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks umożliwił zdobycie specjalistycznej wiedzy w zakresie transportu o zerowej emisji spalin, korzystnego dla środowiska, a także kierowców, pracujących przy znacznie niższym poziomie hałasu i drgań. Volvo rozwinęło również kompetencje w dziedzinach optymalizacji wykorzystania energii, finansowania, ładowania i obsługi elektrycznych trucków.

Volvo Trucks dąży do dekarbonizacji transportu, by osiągnąć cel zerowej emisji netto do 2040 r., stosując trójtorową strategię technologiczną. Zakłada ona użycie silników elektrycznych zasilanych akumulatorowo lub z ogniw wodorowych oraz silników spalinowych na paliwa odnawialne, takie jak zielony wodór (wytwarzany przez rozkład wody na wodór i tlen za pomocą odnawialnej energii elektrycznej), biogaz (Bio-LNG) lub biodiesel i HVO.