W ub. roku sprzedano u nas 66 853 lekkie pojazdy użytkowe (DMC do 3,5 t), o 3,6% więcej niż w 2023 r. To lekkie ożywienie nie spowodowało większych zmian w rankingu marek. Pierwsze miejsce jak zwykle przypadło Renault z wynikiem 13 061 szt., mniejszym wszakże o 2,4% rok do roku. Master jest bezkonkurencyjnym liderem zarówno w klasie 3,5-tonówek, jak i w klasyfikacji generalnej: 9084 szt.! Ale i tu nastąpił niewielki spadek. Ford Polska zajmuje równie pewnie 2. miejsce z wynikiem 9538 samochodów (+4,2%) i też ma powód do satysfakcji: w pierwszej „10” modelowej są trzy Fordy. Transit zajmuje 6. pozycję (3713 szt.), Transit Custom 8. (2024 szt.), a Ranger jest 9. jako najlepszy pikap na naszym rynku i to ze sprzedażą 1962 szt.
Na trzecim miejscu jest Fiat Professional (7501 szt, stabilnie, z przeważającym udziałem Ducato: 5260 szt.). Jego pozycja nie jest jednak mocna, tuż za plecami ma Toyotę! Trwa dobra passa japońskiej marki, która opiera swój program na samochodach cudzej produkcji. Spośród 7331 pojazdów sprzedanych w ub. roku (+7,4%) ponad połowę stanowią lekkie Proace City (3752 szt.), zajmujące 1. miejsce w swojej klasie, dystansując „oryginały” z grupy Stellantis. Za Toyotą jest Mercedes-Benz Vans; marka z gwiazdą miała bardzo dobry rok dostarczając 6618 pojazdy, aż 16% więcej niż rok wcześniej, dzięki czemu nastąpiła zamiana na miejscach 5. i 6. Volkswagen Pojazdy Użytkowe nie będzie chyba jednak ubolewać nad spadkiem, bo wynik ma niezły: 6102 szt., tj. + 5,4%.
Podobnie IVECO Poland nie ma powodu do narzekania. Wynik 5505 sprzedanych Daily jest wprawdzie 3% gorszy r/r, ale wciąż pokaźny i daje temu modelowi 2. miejsce na naszym rynku (3. jest MB Sprinter). Marki Stellantis zamykają pierwszą „10”, kolejno Opel, Peugeot i Citroen.