poniedziałek, 9 czerwca, 2025
Technika Komunalna
MB Crusher
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
  • Home
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt
No Result
View All Result
Technika Komunalna
No Result
View All Result

Polski rynek ciężarówkowy 2024: słabszy, ale bez kryzysu

13/01/2025
in Aktualności
0

Na polskim rynku pojazdów ciężarowych nie było zaskoczeń aż do samego końca ub. roku. Od początku nie zapowiadał się dobrze i rzeczywiście zaliczył duży spadek, o prawie 21% względem 2023 r. Ale wynik 28 084 szt. (pow. 3,5 t DMC) trudno jeszcze uznać za zapaść. To raczej ostra korekta po dwóch „przegrzanych” latach pocovidowych oraz zakupach robionych trochę na zapas, z chęcią ominięcia m.in. obowiązku instalowania tachografów cyfrowych nowej generacji.

Scania Polska podsumowała ub. rok już na początku grudnia z pozycji lidera, którą utrzymała do mety, uzyskując rekordowy wynik 5569 pojazdów (wyłącznie pow. 16 t DMC). Jako jedyna odnotowała wzrost sprzedaży r/r i to o aż 6%. Drugie miejsce przypadło Volvo Trucks z rezultatem 5232 szt., też dobrym, ale mniejszym niż rok wcześniej zgodnie ze średnią rynkową. MAN wrócił na podium polskiego rynku sprzedając 4699 ciężarówek (o 9% mniej r/r), ale ma 1. miejsce w sprzedaży podwozi, co jest ambicją Man Truck & Bus Polska. Czwarte miejsce przypadło marce Mercedes-Benz (4047 szt., -34%), na piąte spadł tradycyjny lider DAF Trucks Polska z wynikiem 3678 pojazdów, gorszym o aż 36%. Stąd duże ruchy personalne łącznie ze zmianą Dyrektora Zarządzającego polskiej organizacji.

Szóste miejsce ma IVECO Poland dzięki sprzedaży 2825 ciężarówek, z czego większość stanowią Daily, po „ciężkiej stronie” jest 846 pojazdów. Dlatego Renault Trucks też nie musi czuć się pokonane, bo ogólny wynik ma słabszy: 1296 szt, też z dużym spadkiem, ale powyżej 16 t DMC jest lepsze: 1186 szt. Stawkę zamyka Ford Trucks i tu już regres jest znaczący, o ponad 45%, do 267 szt. Najwyraźniej poprawa dostępności ciężarówek z pierwszej linii zmniejszyła chęć do zakupów wciąż nieco egzotycznych tureckich Fordów.

Tags: Ciężarowe

To może Cię zainteresować

MAN TopUsed otwiera drzwi dla klientów

MAN TopUsed otwiera drzwi dla klientów

29/05/2025
DAF Trucks Polska ma już 30 lat

DAF Trucks Polska ma już 30 lat

29/05/2025
„Nasza siła tkwi w wielkości portfolio!” Rozmowa z Michałem Poźniakiem, dyrektorem zarządzającym Kubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.

„Nasza siła tkwi w wielkości portfolio!” Rozmowa z Michałem Poźniakiem, dyrektorem zarządzającym Kubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.

22/05/2025
Renault Trucks Polska buduje nową siedzibę i serwis w Tłustem

Renault Trucks Polska buduje nową siedzibę i serwis w Tłustem

22/05/2025
Volvo Trucks dostarczyło ponad 5 tys. elektrycznych ciężarówek

Volvo Trucks dostarczyło ponad 5 tys. elektrycznych ciężarówek

22/05/2025
Next Post
Nowe wózki widłowe i sprzęt magazynowy Bobcat na targach LogiMAT

Nowe wózki widłowe i sprzęt magazynowy Bobcat na targach LogiMAT

Polski rynek samochodów dostawczych na małym plusie

Polski rynek samochodów dostawczych na małym plusie

Elektryczne samochody dostawcze niekochane na naszym rynku

Elektryczne samochody dostawcze niekochane na naszym rynku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

HARDOX HiAce
Green Machines
Arbena Baner

Zapisz się do naszego Newslettera

  • HOME
  • Czasopismo
  • Galeria
  • Wideo
  • Giełda
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Kontakt

Technika Komunalna

© 2024 Webdesign by Studio 2000

No Result
View All Result
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Wydarzenia branżowe
  • Instalacje komunalne
  • Maszyny recyklingowe
  • Maszyny robocze
  • Pojazdy Komunalne
  • Lekkie pojazdy komunalne
  • Utrzymanie dróg i zieleni
  • Wideo
  • Czasopismo
  • Giełda

© 2024 Webdesign by Novel Vision.