
Sprzedaż pojazdów używanych jest ważną częścią działalności producentów, umożliwiając „zagospodarowanie” ciężarówek wracających na rynek po zakończeniu leasingu. Ze względu na różne okresy „pierwszego życia” i fluktuacje tego rynku nie jest to łatwe zadanie, toteż MAN Truck & Bus Polska stworzyła przy swej siedzibie w Wolicy wydzielony ośrodek, w którym są gromadzone głównie pojazdy polskich przewoźników, przeglądane pod względem technicznym we własnym warsztacie i przechodzące pod opiekę wyspecjalizowanych sprzedawców. Dodatkowo ten „stok” jest uzupełniany o używane ciężarówki z innych krajów wybierane dzięki kontaktom między takimi centrami, każda z gwarancją producenta i możliwością skorzystania z atrakcyjnego finansowania zakupu.

Po trzech latach działalności MAN TopUsed Center Wolica, w dniach 20-22 maja zorganizowano tam „dni otwarte” w celu przybliżenia codziennej pracy oraz prezentacji aktualnej oferty i kierunków rozwoju sprzedaży pojazdów używanych. Obecnie zdecydowaną większość stanowią ciągniki siodłowe, co jest oczywiste ze względu na strukturę sprzedaży i czas eksploatacji, załoga ma jednak większe apetyty. Na placu już jest sporo ciężarówek z typowymi zabudowami, w tym pojedyncze pojazdy komunalne, ale ma ich być więcej właśnie dzięki zakupom z innych centrów. To samo dotyczy dostawczych TGE: z polskiego rynku spływa ich jeszcze zbyt mało, natomiast za granicą już są duże floty kończące pierwszy okres eksploatacji i z tego zasobu chce się skorzystać.
Spotkanie z klientami uświetnił Franek Mysza, artysta-graficiarz, malując „na żywo” jeden z ciągników.