Scania Polska sprawiła sobie udany prezent zarazem świąteczny i jubileuszowy, na 30-lecie istnienia firmy. Wynik 5303 sprzedanych ciężarówek (pow. 16 t DMC) do końca listopada daje jej pierwsze miejsce na naszym rynku ze sporą przewagą nad najbliższym konkurentem. W grudniu zdarzają się niezwykłe skoki nowych rejestracji, jeśliby jednak ktoś zrzucił Scania z najwyższego stopnia podium i tak nie odbierze jej rekordu: najlepszego rezultatu w historii. Dodatkowo, na polskim rynku, który w ciągu 11 miesięcy roku skurczył się o ponad 18% i nie zamierza na tym poprzestać, szwedzka marka jako jedyna notuje przyrost sprzedaży i to o pokaźne 9%.
Przyczyna sukcesu jest prosta: nareszcie wszystko zadziałało! Scania ma potężny atut w postaci nowej generacji ciężarówek Super z nowoczesnym układem napędowym, zwłaszcza silnikiem 12,7 l o wyjątkowo dużej sprawności. W rezultacie ciągniki w zestawach naczepowych do transportu dalekiego zużywają 20-23 l/100 km zależnie od trudności trasy. Według oficjalnych danych to 8% oszczędności na paliwie, a zatem na kosztach, ale jednocześnie o tyleż mniejsza emisja CO2, na którą zwracają uwagę zleceniodawcy. Sprawny, wielopoziomowy system szkolenia i coachingu kierowców zapewnia utrzymanie takiego poziomu spalania w ciągu całej eksploatacji. Te zalety są znane od dawna, ale w 2024 r. nowe pojazdy były już dobrze dostępne, po pokonaniu zatorów produkcyjnych. Jednocześnie spisali się sprzedawcy, utrzymując wysoki udział podwozi w sprzedaży, co wymaga wyższych umiejętności. W rezultacie Scania jest na czele także pod względem dostaw pojazdów komunalnych, których było w ub. roku ok. 250.
Nie byłoby takiego wyniku bez rozbudowy sieci obsługowej. Mijający rok rozpoczął się od oficjalnego rozpoczęcia działania nowego serwisu firmy Scan-Partner, autoryzowanego dealera prywatnego Scania, w Tomaszowie Mazowieckim. Na wiosnę wmurowano kamień węgielny pod firmowy warsztat w Słubicach, uruchomiony w rekordowym tempie i już wczesną jesienią przyjmujący klientów. Scania Polska ma obecnie 41 serwisów i na tym nie poprzestaje, w przyszłym roku rozpocznie się budowa obiektu w Ostrołęce, a kilka istniejących zostanie zmodernizowanych lub przeniesionych do nowych siedzib.