Podwozia DAF coraz łatwiejsze do zabudowy

Podwozia DAF coraz łatwiejsze do zabudowy

Starania DAF Trucks Polska o zwiększenie sprzedaży podwozi zaczynają przynosić skutek: po I połowie roku ich udział wyniósł 13,4% (powyżej 16 t DMC). To już solidny dwucyfrowy wynik potwierdzający słuszność wielotorowych wysiłków. Dotarcie do klientów z tego segmentu wymaga bowiem dobrych produktów, sprawnych sprzedawców i doskonałej współpracy z firmami zabudowującymi. Jeśli jeden z tych punktów szwankuje, pogrąża pozostałe. Nowa generacja pojazdów DAF sprzyja podjętym działaniom ze względu na rozwiązania poprawiające komfort kierowców, wydajność pracy i bezpieczeństwo. Połączono je z szerokim wyborem układów napędowych, rozstawów osi, a nawet rozmieszczeniem otworów w ramie. Podwozia DAF mają zwykle siatkę otworów o rozstawie 60 mm, jednak w celu spełnienia wymagań firm zabudowujących jest dostępny również układ otworów co 50 mm na całej długości.

W ub. roku firma DAF Trucks przedstawiła program Plug & Play opracowany we współpracy z 25 czołowymi zabudowcami w Europie (m.in. KH-KIPPER i Meiller-Kipper). Ma on na celu zoptymalizowanie specyfikacji pojazdów bazowych i procesu składania zamówień, umożliwiając klientom, firmom zabudowującym i dealerom wybór opcji odpowiednich do rodzaju nadwozia, a następnie fabryczne przygotowanie podwozia. Dzięki temu zabudowa może być zamontowana i podłączona szybko i przy minimum prac adaptacyjnych, co zmniejsza koszty i skraca czas wprowadzenia do eksploatacji. Położenie niemal wszystkich zespołów podwozia i układu oczyszczania spalin można dostosować do potrzeb właściciela pojazdu lub zabudowcy. Ten drugi może również wskazać, jakie okucia mocowania nadwozia należy zamontować fabrycznie i w którym miejscu. DAF proponuje także sterowanie funkcjami zabudowy z kabiny w trybie analogowym lub za pomocą magistrali CAN. Dzięki temu sygnały i ostrzeżenia mogą być przedstawiane na wyświetlaczu tablicy przyrządów za pomocą 51 ikon i 31 bloków tekstu oraz sygnałów alarmowych.

DAF oferuje 68 opcji przystawek odbioru mocy: odsilnikowe umieszczone na godzinie 11 i 13 oraz na skrzyni biegów. Wszystkie są dostępne z pompą montowaną bezpośrednio lub adapterem kołnierzowym. Mogą działać jednocześnie maksymalnie trzy PTO niezależnie od siebie.

Obecnie DAF rozszerza program Plug & Play o uniwersalne fabryczne rozwiązania dla innych wytwórców zabudów, dostępne do pięciu zastosowań: hakowców, bramowców, żurawi, wywrotek i betonomieszarek.

Leave a Reply

Your email address will not be published.