Cargo­‑LIFT: mocne, niezawodne i uniwersalne przyczepy hakowe

Cargo­‑LIFT: mocne, niezawodne i uniwersalne przyczepy hakowe

Transport jest często postrzegany jako przeszkoda do poprawy wydajności, jednak dla grupy JOSKIN jest on codziennym źródłem inspiracji. Z biegiem lat firma uczyniła z niego swoją specjalność i opracowała kompletną ofertę pojazdów łączących w sobie opłacalność, bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Przyczepy hakowe Cargo­‑LIFT do kontenerów (i nie tylko) są tego doskonałym przykładem.

 Przewożenie kontenerów, narzędzi lub materiałów jest nieuniknionym etapem podczas wykonywania wszelkich robót i wymaga użycia odpowiedniego sprzętu. Na coraz droższym i coraz bardziej wymagającym rynku przedsiębiorcy muszą wybierać najbardziej opłacalne rozwiązania, dążąc do maksymalnej wszechstronności. Z myślą o tym zaprojektowano przyczepy hakowe Cargo­‑LIFT. Są one przeznaczone dla użytkowników poszukujących profesjonalnego rozwiązania w dobrej cenie, umożliwiającego uzyskanie maksymalnej wydajności zarówno na drogach, jak również na nawierzchniach nieutwardzonych oraz na składowiskach odpadów. W tym celu konstrukcja pojazdów opiera się na doskonałym połączeniu wytrzymałego haka do podnoszenia ładunków i solidnego podwozia terenowego. Przemyślane zintegrowanie tych dwóch elementów pozwala uzyskać znacznie mniejszą wysokość załadunku niż w przypadku samochodu ciężarowego, co przekłada się na większą stabilność i bezpieczeństwo transportu.

Dwuosiowe przyczepy hakowe JOSKIN będą optymalnym rozwiązaniem np. w transporcie wewnątrzzakładowym wysortowanych surowców wtórnych.

Aby pojazdy serii Cargo­‑LIFT jak najlepiej odpowiadały różnym potrzebom, występują one w kilku wersjach. Do wyboru są odmiany 2­‑ i 3­‑osiowe, z udźwigiem od 8 do 30 t. Dzięki temu znakomicie nadają się do transportu kontenerów, zbiorników asenizacyjnych, platform lub maszyn o długości w zakresie 3­‑7,45 m.

Zwarta konstrukcja

Niezależnie od modelu, przyczepy Cargo­‑LIFT mają zwartą i solidną konstrukcję, z europejską homologacją. Są wyposażone w wysięgnik teleskopowy (oprócz modelu 8 t, w którym jest on tylko przegubowy) z przykręcanym hakiem wykonanym z wysokowytrzymałej stali. Wysięgnik o takiej budowie zapewnia większą uniwersalność pojazdu, ponieważ może on współpracować z kontenerami o różnej długości. Kontenery są blokowane za pomocą mocnych haków hydraulicznych, pewnie unieruchamiając przewożony ładunek nawet na nierównym terenie.

W przyczepach 3­‑osiowych pierwsza i trzecia oś jest skrętna, co nie tylko zmniejsza promień zawracania, ale również ogranicza zużycie ogumienia na utwardzonych nawierzchniach.

Wszystkie przyczepy hakowe Cargo­‑LIFT mają wąski dyszel, co pozwala na duży kąt skrętu zestawu, a tym samym zapewnia lepszą zwrotność. Ponadto dyszel jest wyposażony w zawieszenie oleopneumtyczne (opcja w modelach 8, 12 i 14 t), które nie tylko skutecznie amortyzuje wstrząsy, ale także umożliwia zmianę nachylenia ramy dla zwiększenia siły podnoszenia. W tym samym celu w pojazdach od 18 t wzwyż standardowo jest montowany siłownik wspomagający wywrót, który ułatwia i przyspiesza załadunek kontenerów, gwarantując maksymalną wydajność.

Wąski dyszel to drugie rozwiązanie polepszające zwrotność: umożliwia większy kąt skrętu zestawu ciągnik­‑przyczepa.

Każda przyczepa Cargo­‑LIFT jest bardzo łatwa w obsłudze, przy czym modele do 14 t są sterowane bezpośrednio z ciągnika (trzy linie dwukierunkowe), a począwszy od 18 t mają pełne sterowanie elektrohydrauliczne za pomocą sterownika w kabinie. Wszystkie maszyny są wyposażone w hydrauliczne zabezpieczenie każdego ruchu haka, zapobiegając jakimkolwiek błędom podczas obsługi.

Idealne narzędzie do najtrudniejszych zadań

Przyczepy hakowe Joskin mogą być wykorzystywane do najcięższych zadań. Z myślą o takich zastosowaniach opracowano modele 3­‑osiowe (22 i 30 t). Już w podstawowej wersji mają one hydrauliczne zawieszenie osi, dwie osie skrętne (pierwszą i trzecią) oraz układ hydrauliczny typu load­‑sensing (wyczuwający obciążenie). Model T30 jest wyposażony w koła o szerokości 600 mm, ale dzięki wąskiej ramie cały pojazd nie przekracza dopuszczalnej szerokości 2,55 m. Takie ogumienie ogranicza naciski jednostkowe na podłoże i zapobiega zapadaniu się pojazdu w grząskim terenie.

Jak zawsze w przypadku marki JOSKIN, każdy model przyczepy serii Cargo­‑LIFT można doposażyć w wiele opcji i tym samym odpowiednio dostosować go do konkretnych potrzeb.

Leave a Reply

Your email address will not be published.