Marka New Holland Agriculture zrobiła kolejny duży krok w kierunku odmłodzenia oferty lekkich maszyn budowlanych, wprowadzając na rynek serię D koparko-ładowarek. Wyróżniają je tradycyjne mocne strony tych maszyn New Holland: wydajność, komfort operatora i bezpieczeństwo.
Identycznie jak w serii C, gama najnowszych koparko-ładowarek New Holland obejmuje trzy modele: B100D i B110D z kołami różnej wielkości na przedniej i tylnej osi oraz B115D na kołach o jednakowym rozmiarze. Alain de Nanteuil, New Holland Light Equipment Europe Leader, mówi: – Nasze koparko-ładowarki są mistrzami wszechstronności i łączą w sobie siłę i wydajność kompaktowej ładowarki z precyzją i wszechstronnością minikoparki. Są prawdziwym skarbem dla każdej branży, od gospodarstw uprawowych aż po gospodarstwa ogrodnicze i firmy zajmujące się architekturą krajobrazu.
Nowe koparko-ładowarki serii D cechują wydajność i niskie zużycie paliwa dzięki układowi napędowemu opracowanemu przez firmę FPT Industrial. Nowy 4-cylindrowy silnik F36 o pojemności skokowej 3,6 l ma wiodącą w branży moc i moment obrotowy, wynoszące odpowiednio 82 kW i 460 Nm. Układ neutralizacji szkodliwych składników spalin Hi-eSCR2 obejmuje recyrkulację spalin EGR o niskim natężeniu przepływu, selektywną redukcję katalityczną SCR i filtr cząstek stałych DPF, aby spełnić surowe wymogi normy emisji Stage V. Układ SCR jest wyposażony w bezobsługowy filtr, który ma dwie zalety: umożliwia utrzymanie kompaktowych wymiarów układu oczyszczania spalin (dzięki czemu nie ogranicza on widoczności ani nie psuje stylizacji maszyny) i maksymalne wykorzystanie czasu pracy.
Nowa seria D wprowadza także wiele funkcji zwiększających wydajność. Wśród nich na uwagę zasługuje standardowy tryb Eco. Zapewnia on automatyczną regulację prędkości obrotowej silnika i ciśnienia w układzie hydraulicznym przy wszystkich pracach, które nie wymagają utrzymania stałej prędkości i mocy. Dzięki temu można oszczędzić nawet do 10% paliwa. Kolejnymi rozwiązaniami pozwalającymi ograniczyć zużycie paliwa są funkcja automatycznego włączania obrotów jałowych, która zmniejsza prędkość obrotową silnika, gdy maszyna nie pracuje przez ponad 5 s, oraz funkcja automatycznego wyłączania silnika po 3 min bezczynności.
Kabina została zmodyfikowana w celu zwiększenia komfortu operatora. Zwiększona szerokość ułatwia wchodzenie do wnętrza i zapewnia większą przestrzeń na nogi podczas obrotu fotela z położenia obsługi ładowarki do położenia obsługi koparki. Zmieniono położenie dźwigni hamulca postojowego i obsługi stabilizatorów, a także układ przycisków na prawej konsoli sterowania. Komfort operatora oraz wydajność pracy zwiększają nowy przycisk F-N-R (do przodu – położenie neutralne – wstecz) umieszczony na joysticku ładowarki oraz nowy przełącznik rolkowy do wydłużenia zasięgu tylnego osprzętu.
Najnowsza technologia Bluetooth, dwa nowe złącza USB, gniazdo zasilania 12 V na zestawie wskaźników oraz uchwyt na telefon ułatwiają operatorowi korzystanie z cyfrowych technologii w kabinie. Największa w branży, czterokrotnie większa niż w serii C liczba schowków umożliwia operatorowi wygodne przechowywanie rzeczy potrzebnych w czasie pracy.
Bezpieczeństwa operatora ma zawsze fundamentalne znaczenie dla marki New Holland i nowe koparko-ładowarki serii D wprowadzają w tym zakresie kolejne udoskonalenia. Świetną widoczność w zakresie 360° zapewniają duża przeszklona powierzchnia osiągnięta dzięki nowym tylnym szybom oraz zestaw wydajnych reflektorów roboczych.
Na uwagę zasługuje także wiele innych elementów wyposażenia zwiększających bezpieczeństwo, jak homologowane zabezpieczenia ROPS i FOPS, standardowe zawory zwrotne stabilizatorów, blokada transportowa łyżki podsiębiernej, zawory zwrotne w siłownikach hydraulicznych, opcjonalne zawory zwrotne ładowarki przedniej, zawory zwrotne 4×1/6×1 i manipulator.
Leave a Reply