Kom-Eko S.A. zwiększa flotę śmieciarek Scania na CNG

Kom-Eko S.A. zwiększa flotę śmieciarek Scania na CNG

Pięć nowych śmieciarek Scania zasilanych CNG trafiło do Kom-Eko S.A. podczas uroczystego wydania w siedzibie firmy. To kolejne pojazdy przekazane lubelskiemu przedsiębiorstwu na mocy umowy podpisanej w listopadzie ub.r. We flocie Kom-Eko znajduje się w sumie osiem nowych pojazdów Scania, w tym siedem zasilanych CNG.

Wydane pojazdy Scania P340 to śmieciarki o napędzie alternatywnym CNG. Mają one taką samą pojemność i ładowność, jak tradycyjne śmieciarki i będą wykorzystywane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych na terenie Lublina oraz gmin ościennych. Śmieciarki zostały wyposażone w trzy osie, z tylną osią skrętną, co ułatwia manewrowanie w miejskich uliczkach. Każda ze śmieciarek posiada osiem zbiorników CNG o łącznej pojemności 944 dm3, dzięki którym może poruszać się od 4 do 5 dni bez przerwy.

Kom-Eko S.A. wywodzi się z Lublina. Będąc lokalnym przedsiębiorcą zawsze działamy w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo, z troską o najbliższe otoczenie. Dlatego też wiele z naszych inwestycji jest skoncentrowanych
na podnoszeniu komfortu życia mieszkańców Lublina i okolic. Rozszerzenie floty o śmieciarki Scania zasilane gazem CNG stanowi doskonały przykład tego typu działań
– komentuje Ireneusz Zimoch, wiceprezes Kom-Eko S.A.

Rozwiązania Scania pozwalają na sprostanie typowym wyzwaniom związanym z pracą w środowisku miejskim. W szczególności dotyczy to pojazdów zasilanych CNG, które charakteryzują się niską emisją spalin, cichą pracą a jednocześnie niskimi kosztami eksploatacji, gwarantując utrzymanie zyskowności prowadzonego biznesu. – Nasze pojazdy są doskonale przystosowane do pracy we wzmożonym ruchu w miastach. Zapewniają bezpieczeństwo i komfort kierowcy, a dzięki wykorzystaniu gazu ziemnego pozwalają na redukcję emisji CO2 na poziomie około 20%. Osiągi i charakterystyka silnika zasilanego gazem są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika Diesla. Jednak silniki zasilane gazem pracują ciszej niż te wysokoprężne i dlatego doskonale sprawdzają się w środowisku miejskim. Scania jest liderem zrównoważonych rozwiązań transportowych. Posiadamy rozwiązania dostępne tu i teraz. Optymalizując transport i wykorzystując paliwa alternatywne, możemy wspólnie z naszymi klientami ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.