Scania dostarczy śmieciarkę z ogniwem paliwowym

Scania dostarczy śmieciarkę z ogniwem paliwowym

Przedstawiciele Scania pracują nad śmieciarką zasilaną ogniwami paliwowymi. Projekt jest prowadzony we współpracy z firmą Renova, zajmującą się zbiórką odpadów w zachodniej części Szwecji. Pojazd będzie miał w pełni elektryczny układ napędowy oraz zelektryfikowaną zabudowę.

Zależy nam na zdobywaniu nowych doświadczeń z zakresu praktycznej eksploatacji ogniw paliwowych u naszych klientów. Ogniwa paliwowe stanowią obiecujące rozwiązanie wobec potrzeby dekarbonizacji transportu – komentuje Marita Nilsson, menedżer projektu w dziale napędów elektrycznych i hybrydowych Scania. Śmieciarki zbierają odpady zazwyczaj wczesnym rankiem, pracując w sąsiedztwie budynków mieszkalnych. Dlatego pojazdy elektryczne, ciche i niemal bezemisyjne są w tej pracy szczególnie pożądane. Renova i inne przedsiębiorstwa komunalne prowadziły już praktyczne testy elektrycznych śmieciarek, jednak po raz pierwszy testowany będzie pojazd wyposażony w ogniwa paliwowe.

Elektryfikacja za pomocą ogniw paliwowych zasilanych wodorem jest kuszącą alternatywą dla ciężkich pojazdów użytkowych, takich jak śmieciarki. Pojazdy te mają wszystkie zalety wynikające z elektrycznego układu napędowego, a jednocześnie najlepsze cechy pojazdów na paliwa kopalne, czyli zasięg, czas pracy i ładowność – mówi Hans Zackrisson, dyrektor rozwoju w firmie Renova. Projekt jest prowadzony we współpracy ze Szwedzką Agencją Energii i Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie. Dostawa śmieciarki zasilanej ogniwem paliwowym spodziewana jest na przełomie 2019 i 2020 r. To jednak nie pierwsze badania nad rozwojem ogniw paliwowych prowadzone przez ekspertów Scania. Firma dostarczy 4 pojazdy dystrybucyjne z ogniwami paliwowymi norweskiej hurtowni spożywczej Asko, która uruchomiła zakład produkujący wodór zrównoważonymi metodami. Zasięg każdego z nich wynosi 500 km.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.